واکنش اوباما به تیراندازی لاس‌وگاس

کدخبر: ۱۸۴۸۹۹
رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به تیراندازی لاس‌وگاس که مرگبارترین تیراندازی در تاریخ آمریکا به حساب می‌آید، تاکید کرد که فکر و ذهنش با خانواده‌های قربانیان است و برای قربانیان این حمله دعا می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، در جریان تیراندازی در لاس‌وگاس که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته بیش از ۵۰ تن کشته و بیش از ۵۰۰ تن دیگر در نزدیکی هتل "مندلی بی" واقع در لاس‌وگاس استریپ زخمی شدند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در توئیتی نوشت: میشل و من برای قربانیان لاس‌وگاس دعا می‌کنیم. فکر و ذهن ما با خانواده‌های قربانیان و تمامی افرادی است که یک "تراژدی بدون توجیه" دیگر را متحمل شده‌اند.

باراک اوباما در آخرین سال دوره ریاست جمهوری‌اش از اختیارات اجرایی که داشت برای پیشبرد یکسری اقدامات در راستای سفت و سخت‌تر کردن کنترل تسلیحاتی استفاده کرد.

وی با اشاره به تیراندازی سال ۲۰۱۲ میلادی در مدرسه "سندیهوک" که در آن ۲۰ کودک و شش معلم کشته شدند، گفت: ما سیستمی ایجاد کرده‌ایم که به افراد خطرناک اجازه می‌دهد تا با یکسری قوانین مختلف بازی کنند. من معتقدم که ما می‌توانیم راه‌هایی را برای کاهش خشونت تسلیحاتی پیدا کنیم و به این منظور می‌توانیم از راه‌های ذکر شده در متمم دوم قانون اساسی استفاده کنیم.

اقدامات اجرایی مذکور شامل این موارد است: بررسی پیشینه در شرایط دریافت اجازه داشتن سلاح گرم، سرمایه گذاری بر ماموران فدرال بیشتر، رهگیری سلاح‌هایی که در جریان تحقیقات کشف می‌شوند با هدف طراحی کردن الگوهای قاچاق، ایجاد یک مرکز اینترنتی برای رهگیری قاچاق آنلاین غیرقانونی سلاح‌های گرم، افزایش دسترسی به مراقبت‌های سلامت روحی و روانی و سرمایه گذاری در تحقیقات مربوط به تکنولوژی امنیتی سلاح.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید