کارت زرد زودهنگام مجلس به وزیر دولت دوازدهم

کدخبر: ۱۸۴۹۱۹
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر کشور درباره علت فقدان نظارت فرمانداران به مصوبات و عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا قانع نشدند و عبدالرضا رحمانی فضلی نخستین وزیر دولت دوازدهم است که کارت زرد از مجلسیان دریافت کرد.
کارت زرد زودهنگام مجلس به وزیر دولت دوازدهم

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای پاسخ به سوال هشت نماینده درباره علت فقدان نظارت فرمانداران به مصوبات و عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا و عدم کارایی هیات حل اختلاف استان ها که موجب مخدوش شدن اعتماد مردم به کارآمدی این نهاد شده است، در جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس حضور یافت.

علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز به نمایندگی از هشت نفر از نمایندگان با طرح این سوال گفت: وزارت کشور مسئول نظارت بر شورای های شهر است، قانون گذار برای مسوولین و دستگاه ها اختیاراتی را تعریف کرده که بتواند نقطه آسیب را به یک نقطه قوت تبدیل کند.

وی افزود: وقتی فسادی با این گستردگی در شورای شهر تبریز اتفاق افتاده که منجر به دستگیری و بازداشت بیش از 70 نفر از معاونین شهردار، اعضای شورای شهر، مسوولان حراستی و نظارت و شهرداران مناطق شد، از مسئولان و مدیران آنچه اتفاق افتاده به نحوی مدیریت کنند که اسباب دلگرمی مردم شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس یادآور شد: در مورد شورای شهر تبریز متخلفین پس از دو ماه که بازداشت بودند و دعوت از اعضای علی البدل مجددا اعضای متخلف در شورا دعوت به جلسه می شوند که این موضوع موجب سرافکندگی برای مسئولان استان است، اما چون ارائه لازم در استان وجود ندارد برخورد جدی و قانونی صورت نمی گیرد و به رغم تعیین نمایندگان ناظر قوه مقننه در شورای حل اختلاف، از طرف مسوولان استان رسیدگی درستی صورت نمی گیرد.

وزیر کشور به این سوال پاسخ داد اما علیرضا بیگی پس از پاسخ های رحمانی فضلی اعلام کرد که از پاسخ های وزیر کشور قانع نشده است از این رو این سوال به رای مجلس گذاشته شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نهایت با 115 رای موافق، 81 رای مخالف و 4 رای ممتنع از 223 نماینده حاضر از پاسخ های وزیر کشور قانع نشدند.

علی مطهری نایب رییس دوم مجلس در این مورد گفت: ما از وزیر کشور می خواهیم بیشتر به مطالبات در این زمینه توجه کنند.

وی همچنین در بخشی از زمان طرح این سوال گفت: این سوال منطقه ای است اما مراحل خود را طی کرده بدین معنا که مهلت 10 روزه ای که کمیسیون باید راه حل مشخص و به سوال کنندگان و هیات رئیسه ارائه دهد را پشت سر گذاشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید