اولین باران پاییزی در تهران!

کدخبر: ۱۸۵۰۲۲
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: از امروز بعد از ظهر تهران شاهد بارندگی و وزش باد است.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا در مورد وضعیت هوای تهران اظهار کرد: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد با حاکمیت شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی امروز، به‌تدریج بر سرعت باد افزوده می‌شود و در برخی ساعات به‌ویژه طی بعد از ظهر و شبانگاه بارش باران و وزش باد شدید به بزرگی ۸ تا ۱۰ متربرثانیه از سمت نواحی شرقی و شمال شرقی انتظار می‌رود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه کرد: این شرایط تا ساعات ابتدایی روز پنجشنبه (۱۳ شهریورماه) کمابیش تداوم خواهد داشت و به تدریج در طول روز از میزان ناپایداری جوی کاسته شده می‌شود به گونه‌ای که تنها در برخی ساعات، وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متربرثانیه پیش‌بینی می‌شود. با تداوم این شرایط در روز جمعه (۱۴ شهریورماه) وزش باد موثر از سمت نواحی جنوبی - جنوب شرقی در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

وی در پایان گفت: دما طی روزهای پایانی هفته به طور محسوسی کاهش خواهد یافت. نتایج پیش بینی کیفیت هوا نیز نشانگر برقراری وضعیت کیفی هوای سالم در بیشتر مناطق شهر تهران طی امروز است و پیش‌بینی می شود شرایط کیفی هوای سالم تا فردا تداوم داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید