اردن: از تمامیت ارضی عراق حمایت می‌ کنیم

کدخبر: ۱۸۵۰۳۷
سخنگوی رسمی دولت اردن نسبت به خطرات علیه وحدت و یکپارچگی عراق پس از همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی "پترا"ی اردن، محمد مؤمنی، سخنگوی رسمی دولت اردن و وزیر اطلاع‌رسانی این کشور نسبت به شکنندگی وحدت و یکپارچگی عراق پس از همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق که در ۲۵ سپتامبر برگزار شد، ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین تاکید کرد که امنیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق از ارکان اصلی ثبات و امنیت منطقه است.

مومنی در ادامه افزود: اردن در راستای تلاش‌های عراق به منظور برقراری امنیت، ثبات و ایجاد کشوری بر پایه قانون اساسی عراق و نیز برابری و مساوات میان همه گروه‌های عراقی تلاش می‌کند.

سخنگوی رسمی دولت اردن همچنین خاطرنشان کرد: امان در جنگ با تروریسم کنار برادران عراقی خود می‌ایستد و اردن پیروزی‌ محقق شده علیه گروهک‌های تروریستی داعش را پیروزی منطقه و جهان می‌داند.

مؤمنی نسبت به پیامدهای همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق بر وحدت و یکپارچگی اراضی عراق ابراز نگرانی کرد.

وی خواستار دوری گزیدن از تنش‌ها و حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو از جمله پایبندی به قانون اساسی عراق، حفظ یکپارچگی و اتحاد همه گروه‌های ملت عراق در کشوری واحد شد.

وزیر اطلاع‌رسانی اردن همچنین نسبت به آغاز روند گفت‌وگو طبق قانون اساسی در نزدیک‌ترین زمان ممکن برای حمایت از دستاوردهای ملی در همه نقاط عراق به ویژه در اقلیم کردستان عراق و همچنین دوری گزیدن از بحران جدید برای عراق که همزمان با محقق شدن پیروزی‌های گسترده این کشور علیه "تروریسم" به وجود آمده، ابراز امیدواری کرد.

سومریه نیوز نیز گزارش داد، عبدالله دوم، پادشاه اردن در تماسی تلفنی با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق حمایت خود را از تمامیت ارضی و ثبات عراق و نیز تلاش‌های نیروهای عراقی در جنگ علیه تروریسم اعلام کرد.

پادشاه اردن گفته است، تصمیمات دولت عراق را در آغاز روندی با مشارکت تمام گروه‌های ملت عراق برای ایجاد کشوری منسجم و متحد و امن تایید می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید