وزیر کشور انگلیس از قوانین جدید ضدتروریسم پرده برداشت

کدخبر: ۱۸۵۰۵۰
امبر رود، وزیر کشور انگلیس باا اعلام قوانین مبارزه با تروریسم جدید این کشور نسبت به احتمال وقوع حملات تروریستی جدید در انگلیس هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، امبر رود اعلام کرد، براساس این قوانین جدید مجازات تا سقف 15 سال زندان برای کسانی که به دفعات به دنبال محتوای تروریستی در فضای مجازی باشند، تعیین شده است و به همین میزان مجازات برای هرکسی که اقدام به انتشار اطلاعات درباره پلیس یا نیروهای مسلح در راستای تدارک برای یک حمله تروریستی کنند، تعیین شده است.

وزیر کشور انگلیس همچنین در این اظهارات گفت: پلیس این کشور در سال جاری میلادی بالغ بر هفت توطئه حمله تروریستی برای شهر لندن را خنثی کرده است.

او گفت: تلفات کسانی که قربانی چنین خشونت‌هایی در سال جاری میلادی شدند تاسف برانگیز است. آنها عزم ما را آزمایش کردند و احتمالا بار دیگر نیز آزمایش خواهند کرد.

او نسبت به احتمال وقوع حملات تروریستی جدید در انگلیس هشدار داده و گفت: انگلیس با تهدید غیرقابل پیش‌بینی تروریسم روبرو است.

او گفت: ما از جانب تهدیدهایی از جمله عوامل خودسری که در اتاق‌هایشان با مشاهده تبلیغات افراط گرایانه اینترنتی به افراط کشیده شدند تا گروه‌های وابسته به داعشی که در خرابه‌های شهر رقه پنهان هستند، ممکن است هدف حملات تروریستی تصادفی در داخل قرار بگیریم یا با تهدیدهای برنامه‌ریزی شده علیه منافع‌مان و اتباع انگلیسی در خارج مواجه شویم.

او از شرکت‌های اینترنتی مثل گوگل، فیس بوک، توئیتر و ماکروسافت خواست تا راه‌هایی برای حذف محتوای تروریستی از پایگاه‌هایشان پیدا کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید