طاهری و دین‌محمدی؛ انتخاب های بحث برانگیز برای دستیاری شفر

کدخبر: ۱۸۵۱۱۶
کمیته فنی باشگاه استقلال در انتخابی عجیب سیروس دین‌محمدی و بیژن طاهری را به عنوان دستیاران وینفرد شفر انتخاب کرد. آن هم بعد از بررسی رزومه تعداد زیادی از مربیان ایرانی مد نظر باشگاه.
طاهری و دین‌محمدی؛ انتخاب های بحث برانگیز برای دستیاری شفر

مشخص نیست با کدام متر و معیار این دستیاران برای نیمکت فنی استقلال انتخاب شده اند. چه پارامترهایی مدنظر کمیته فنی بوده که دین محمدی و طاهری در آن‌ها پذیرفته شده‌اند و دیگر مربیان، نه؟ البته که انتظار پاسخگویی و شفاف سازی از تیم مدیریتی رضا افتخاری خواسته‌ای بسیار عجیب است اما کاش باشگاه اعلام کند که کدام مربیان با طاهری و دین محمدی مقایسه شده‌اند که این دو مربی در نهایت برای حضور در کنار شفر انتخاب شدند؟ پیش از این هم گفته میشد که کمیته فنی استقلال قصد دارد با خود اشتغالی نیمکت استقلال را در اختیار بگیرد اماا حالا همه به یقین رسیده‌اند که اعضای کمیته فنی آبی‌ها بیشتر از دلسوزی برای باشگاه به فکر منافع خودشان بوده‌اند.

شفر در اولین مصاحبه بعد از حضور در تهران تاکید کرده بود که دستیارانی ایرانی خواهد داشت و برای پیشرفت مربیان جوانی که باشگاه استقلال تعیین کند تلاش خواهد کرد. شفر برای مربیان جوان داخلی و آینده استقلال و فوتبال ایران ارزش قائل شد اما باشگاه حتی ذره‌ای به این مسئله توجه نشان نداد و همان کاری را کرد که همیشه در تشکیلات مدیریتی اتفاق می‌افتاد. لابی‌گری و رساندن افرادی به یک جایگاه که حق‌شان نیست. حتی در این مسیر با شفر هم مشورتی نشد تا سرمربی استقلال در پاسخ به خبرنگاران در ورزشگاه آزادی نسبت به انتخاب دستیاران‌اش اظهار بی‌اطلاعی کند. دین محمدی فقط تجربه سرمربی‌گری تیم امید استقلال را دارد و مدت کوتاهی هم مسئولیت فنی راه آهن را در لیگ یک به عهده داشت. تیمی که کسی مسئولیت‌اش را نمی‌پذیرد. صفحه سوابق طاهری هم چندان تعریفی ندارد. او در چند تیم لیگ برتری مربی‌گری کرده که آخرین آن در حوالی سال 92 و گسترش فولاد بوده که همکاری‌اش با باشگاه تبریزی هم چندان دوامی نداشته.

سیروس دین محمدی 47 ساله را شاید بتوان با تخفیف مربی جوانی دانست که می‌تواند از حضور در کنار شفر حرفه‌ای گری را بیاموزد و برای آینده استقلال و فوتبال‌مان مفید باشد؛ اما طاهری 57 ساله تحت هیچ شرایطی مربی جوانی نیست که بتوان از او یک مربی حرفه‌ای ساخت و در آینده استفاده کرد. طاهری بخش بزرگی از عمر مربی‌گری خود را پشت سر گذاشته وو حضورش روی نیمکت استقلال فقط باعث محرومیت و ناامیدی مربیان جوانی می‌شود که سرشار از انگیزه بودند برای حضور در کنار یک مربی حرفه‌ای که با کوله بار تجربه از آلمان آمده.

طاهری در صحبت‌هایی عجیب هم ادعا کرده مشاوره‌ای به شفر می‌دهد که راه صد ساله را یک شبه برود. اگر تا این اندازه مهارت و توانایی طاهری بالاست پس چه نیازی به شفر بوده؟ او هدایت استقلال را به عهده می‌گرفت. اگر هم قصد مشاوره به عنوان یک پیشکسوت را دارد و حواشی اطراف تیم منظورش بوده، پس چرا این دلسوزی را نسبت به نیمکتت استقلال نداشته و جای خود را به مربی جوان‌تری نداده تا برای آینده استقلال هم اتفاق زیباتری بیافتد؟

حقیقت ماجرا این است که در تیم مدیریتی افتخاری کسی دلسوز استقلال نیست و هر کس می‌خواهد گلیم خود را از آب بیرون بکشد و سهم‌اش را از این سفره بردارد. طبیعی هم هست که این زنجیره با ادامه حضور این مدیریت تداوم پیدا کند. مگر این که وزارت ورزش برای استقلال غرق در لابی‌گری و رانت‌خواری و سومدیریت برنامه جدیدی ارائه کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید