حریم‌ هوایی ترکیه، ایران و عراق به طور کامل روی اقلیم کردستان بسته می شود

کدخبر: ۱۸۵۱۴۸
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد: تمام حریم هوایی ترکیه، ایران و عراق به روی اقلیم کردستان عراق بسته می شود و در آینده مرزهای زمینی نیز بسته خواهد شد.
حریم‌ هوایی ترکیه، ایران و عراق به طور کامل روی اقلیم کردستان بسته می شود

به گزارش ایرنا، اردوغان دیروز در دیدار با جمعی از صاحب نظران و متنفذان مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه با بیان این که تصمیمات اتخاذ شده در خصوص اقلیم کردستان عراق هنوز عملی نشده و فقط آغاز شده است، گفت: 'اگر اقدامات ما آغاز شود، چه طور می توانید رفت و آمد بکنید؟'

وی بیان کرد: برای تحقق رویا‌های کودکانه یک نفر، می توانیم اجازه دهیم که منطقه و ترکیه به خطر بیفتد.

وی اظهار کرد: این تصور که رویای 16 ساله من(بارزانی) محقق می شود و اتفاقات پس از آن به من ارتباطی ندارد، یک خیال خام است.

وی تاکید کرد: واکنش ترکیه به همه پرسی غیرقانونی اقلیم کردستان عراق هیچ ارتباطی با کردها یا کرد بودن ندارد و واکنش ما به برگزاری این همه پرسی از آن روست که در زمانی انجام پذیرفت که عراق نیازمند وحدت و یکپارچگی بود و همه پرسی هیچ ضرورتی نداشت.

وی با بیان این که همه پرسی در اقلیم کردستان عراق بدون هیچ مشورتی با ترکیه صورت گرفت، گفت: این خیانت به تمامیت ارضی عراق است.

اردوغان خطاب به مقامات اقلیم کردستان عراق افزود: تنها اسرائیل از همه پرسی شما حمایت می کند در حالی اینها دوست شما نیستند، امروز حامی اند، ولی فردا شما را رها می کنندو آن وقت شما باید برای جلب رضایت ما بکوشید.

رییس جمهوری ترکیه همچنین بیان کرد: قدرت های فرامنطقه ای هدف 'تجزیه کن، تقسیم کن و سپس اداره کن' را دنبال می کنند و این روش بار دیگر در منطقه ما به کار گرفته شده است و در صدد هستند که به رغم هشدارهای ترکیه، مناطق تروریستی در شمال سوریه ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: یک قرن پیش، استعمارگران بازی ملی گرایی را آغاز کردند و هنوز هم در تلاش برای طراحی آن بازی در قالب قومی و فرقه ای هستند و سناریو آنها تغییری نکرده است.

وی تاکید کرد: در خاک ترکیه اجازه حضور و فعالیت هیچ گروهی را که به کشور و ملت ترکیه آسیب برسانند و قصد نابودی آینده ما را داشته باشند، نخواهیم داد و کسانی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم از گروه های تروریستی حمایت کنند، حق استفاده از آب و غذا و امکانات این کشور را ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید