وقتی برانکو از سوی هموطنانش نادیده گرفته شد

کدخبر: ۱۸۵۲۸۰
زلاتکو دالیچ سرمربی مطرح کروات که زمزمه های حضورش در فوتبال ایران در ماه های اخیر شنیده می شد به عنوان سرمربی تیم ملی کرواسی انتخاب شد.این درحالی است که برانکوایوانکوویچ نیز یکی از گزینه های هدایت تیم ملی کشورش بود.
وقتی برانکو از سوی هموطنانش نادیده گرفته شد

تیم ملی کرواسی جمعه شب بعد از تساوی یک بر یک برابر فنلاند با 17 امتیاز و دو امتیاز کمتر از ایسلند در رتبه دوم جدول گروه هشت قرار گرفت. این تیم باید در آخرین بازی مرحله گروهی در یک مسابقه خارج از خانه به مصاف اوکراین برود. این درحالی است که فنلاند در دیدار هفته آخر در زمین خودش میزبان ترکیه است که شانس صعود به جام جهانی را از دست داده است. بعد از تساوی برابر فنلاند داوور شوکر مهاجم سابق تیم ملی کرواسی و رئیس حال حاضر فدراسیون این کشور آنته کاچیچ سرمربی تیمش را برکنار و زلاتکو دالیچ را به عنوان سرمربی تیم ملی کشورش انتخاب کرد.

دالیچ رقابت را از برانکو برد

نکته قابل توجه درباره تیم ملی کرواسی این نکته است که در کنار زلاتکو دالیچ ، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس نیز گزینه هدایت تیم ملی کشورش بود. هرچند پروژه تغییر مربی در کرواسی زودتر از موعد مقرر انجام شد چرا که داوورشوکر و فدراسیون این کشور قصد داشتند بعد از مسابقات جام جهانی از میان دالیچ و برانکو یک نفر را به عنوان سرمربی انتخاب کنند اما نتایج ضعیف کرواسی در مقدماتی جام جهانی باعث شد تا فدراسیون این کشور دست به کار شده و دالیچ را که با هیچ تیمی قرارداد نداشت انتخاب کند. دالیچ درحال حاضر یکی از بهترین مربیان کروات در سطح بین المللی به حساب می آید هرچند کرواسی یک کشور مربی خیز است که نماینده هایش در کشورها و سطوح مختلف مشغول کار هستند. با این وصف شاید به نظر پرونده حضور برانکو در کرواسی مختومه به نظر برسد اما همه چیز به نتایج دالیچ در بازی برابر اوکراین و یا موفقیت در بازی احتمالی پلی آف بستگی دارد و شاید برانکو بازهم به گزینه اصلی هدایت تیم ملی کشورش تبدیل شود.

اوکراین؛ بازی بزرگ کروات ها

تیم ملی کرواسی روز دوشنبه هفدهم مهر در کیف باید به مصاف تیم ملی اوکراین برود. نکته جالب توجه این است اوکراین و کرواسی هردو در گروه هم امتیاز هستندو کرواسی فقط به دلیل تفاضل گل بهتر در جایگاه دوم قرار گرفته است. با توجه به این که اوکراین نیز شانس صعود مستقیم و حضور در پلی آف را دارد بازی دو تیم را به شدت حساس می کند. داوور شوکر رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی بعد از انتخاب دالیچ در رابطه با تیم ملی کرواسی گفت:« تیم باید در بازی بعدی در اوکراین به پیروزی برسد.»

او افزود:« بزرگترین انگیزه بازیکنان برای پیروزی و رسیدن به جام جهانی دریافت پاداش 12 میلیون دلاری صعود به جام جهانی است.»

 رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی همچنین گفت:« به کسب نتیجه خوب در اوکراین امیدواریم و فکر می کنیم تیم بتواند با یک برد شرایط صعود به جام جهانی را به دست آورد.»

او درباره قرارداد با دالیچ گفت:« ما با زلاتکو دالیچ صحبت کردیم و او بلافاصله درخواست من را قبول کرد. او به اشپیلیت رفت تا از آن جا به زاگرب رفته و همراه بازیکنان به کیف سفر کند. درباره لیست بازیکنان هم باید بگویم که تغییر زیادی نخواهیم داشت اما اگر دالیچ بخواهد می تواند نفراتی را به تیمش اضافه کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید