سردار مومنی: به صورت سنتی نمی‌توان امنیت را تامین کرد

کدخبر: ۱۸۵۴۹۷
جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد که دیگر نمی‌توان به صورت دستی و سنتی امنیت را تامین کرد.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه رخدادهای انتظامی که امروز در کلانتری ۱۲۷ نارمک برگزار شد، گفت: در سطح کشور بیش از ۳۰۰۰ کلانتری، پاسگاه و پایگاه پلیس داریم که آنها در تمام پهنه ایران هستند و به همین دلیل است که کلانتری‌های ما بیشترین مراجعه‌کننده در سراسر کشور را به خود اختصاص داده‌اند و این گستردگی، هم از نظر کمی و هم از نظر تعداد مراجعات است.

وی با بیان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ماموریت سرزمینی دارند، گفت: دیگر پلیس‌ها، پلیس‌های تخصصی هستند به عنوان مثال پلیس مبارزه با موادمخدر تنها در یک حوزه فعالیت می‌کند اما کلانتری‌های ما در تمامی حوزه‌ها باید تخصص و فعالیت داشته باشند و به تمامی این مسائل پاسخ دهند.

سردار مومنی با اشاره به تاکیدات فرمانده نیروی انتظامی در خصوص تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، گفت: انتظار داریم که همکاران ما در استفاده از تجهیزات خود مأموریت‌هایشان را با دقت، سرعت و صحت عمل انجام دهند.

وی با بیان اینکه دیگر به صورت دستی و سنتی نمی‌توان امنیت را تأمین کرد، گفت: حتما باید از تکنولوژی و ابزار روز در تامین امنیت استفاده کرد. دیگر نمی‌شود عکس یک متهم را روی تابلو نصب کرد و به دنبالش گشت. البته مجرمان هم دیگر به‌روز شده‌اند و اقدامات مجرمانه‌شان را به‌روز انجام می‌دهند.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه حتما باید ابزار و تکنولوژی به کمک پلیس بیاید، گفت: ما هم نیاز به امنیت و هم نیاز به آرامش داریم.

مومنی با اشاره به رونمایی از محصولات جدید پلیس پیشگیری همچون دوربین‌های نصب شده روی لباس ماموران و ...، خاطرنشان کرد: این طرح گرچه در آینده به صورت سراسری اجرا خواهد شد اما در حال حاضر در تهران اجرا می‌شود و با تأمین تجهیزات و امکانات در دیگر شهرها و استان‌های کشور نیز اجرایی خواهد شد.

وی رونمایی از این طرح‌ها را آغاز یک راه بزرگ اعلام کرد و گفت: ناجا در این مسیر قرار گرفته و اقدامات گسترده‌ای را انجام خواهد داد.

در این مراسم جانشین فرمانده ناجا از سردار رحیمی رییس پلیس پایتخت و بسطو رییس پلیس پیشگیری پایتخت و تعداد دیگری از عوامل پلیس پایتخت تقدیر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید