پلیس درباره کودک آزاری نخست وزیر اسبق انگلیس تحقیق می‌کند

کدخبر: ۱۸۵۵۳۶
پلیس بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل اتهامات مربوط به کودک آزادی در دوران حیات ادوارد هیت، نخست‌وزیر فوت شده بریتانیا، تحقیقات دراین باره آغاز خواهد شد.

به گزارش تسنیم به نقل از دویچه وله، این سیاستمدار محافظه‌کار که از ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۴ به عنوان رهبر بریتانیا فعالیت می‌کرد متهم به تجاوز و سوءاستفاده از پنج کودک است.

هیت پس از آنکه نامش به عنوان یکی از مظنونان تحقیقات تاریخی پلیس درباره سوءاستفاده از کودکان مطرح شد، هدف تحقیقات دو ساله پلیس قرار گرفت.

این نخست‌وزیر سابق بریتانیا که در سال 2005 و در 89 سالگی فوت کرد متهم به تجاوز به یک کودک 11 ساله و همچنین سوءاستفاده از یک کودک 10 ساله است.مایک ویل، رئیس پلیس ویلشایر با اشاره به یافته‌های تحقیقات صورت گرفته گفت: سر ادوارد یک شخصیت برجسته، تاثیرگذار و مشهور بود که یکی از قدرتمندترین افراد دنیا به شمار می‌رفت. اتهامات وارده به او بسیار جدی و از سوی تعداد زیادی از افراد بوده است.

از 42 اتهام وارده به هیت، 7 مورد نیازمند تحقیقات بیشتر بوده اما رئیس پلیس ویلشایر گفت که کارآگاهان درباره بی گناهی یا گناهکار بودن وی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

اتفاقاتی که وی به آنها متهم شده در تاریخ بین 1956 تا 1992 و در زمانی که او به عنوان یکی از اعضای پارلمان و نه به عنوان نخست‌وزیر مشغول فعالیت بود رخ داده است.

این اتهامات با اعتراض لینکولن سلیگمن، پسر بزرگ هیت مواجه شده که معتقد است تحقیقات پلیس  انگشت اتهام را به سوی مردی نشانه گرفته که قادر به دفاع از خود نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید