اعتراض به طرح تمبر یادبود شهید محسن حججی + عکس

کدخبر: ۱۸۵۶۰۳
ایرنا نوشت : تعدادی از مجموعه داران کشور در نامه سرگشاده به رییس جمهوری تقاضا کرده اند که نسبت به محتوای تصویر روی تمبری که قرار است برای بزرگداشت شهید حججی و مدافعان حرم انتشار یابد تجدید نظر شود.
اعتراض به طرح تمبر یادبود شهید محسن حججی + عکس

در این نامه که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفت 164 نام به عنوان مجموعه دار تمبر همراه با ذکر مشاغل آنها درج شده است که خواهان حذف تصویر جنگجوی داعشی قاتل شهید حججی از تصویر تمبر در دست انتشار شرکت پست جمهوری اسلامی ایران شده اند.

متن نامه به این شرح است: 

جناب آقای دکتر حسن روحانی 

رئیس جمهور محترم

با سلام و احترام

احتراما به استحضار می رساند از قرن نوزدهم میلادی که انتشار تمبر آغاز شد، همه کشورها برای شناساندن خود به سایر ملل، از این روش بهره می گیرند. تصاویر چاپ شده روی تمبرها و اسکناسهای هر کشور نشانگر فرهنگ، تمدن و پیشینه آن کشور است. این تصاویر به دلیل اهمیت برای دولتمردان و ملت، هوشمندانه طراحی و انتخاب می شوند چون باید مفاهیم ارزشی را به بیننده منتقل کنند. در واقع اهمیت آن موضوع است که در قالب تصویر بر روی تمبر چاپ می شود.

مطابق اخبار واصله پس از شهادت شهید محسن حججی، شرکت پست با همکاری شورای عالی تمبر درصدد انتشار تمبری است که تصویر شهید حججی را در کنار یک فرد داعشی تکفیری نشان می دهد.

این کار گرچه با هدف بزرگداشت یاد و خاطره مدافعین حرم صورت گرفته اما باید دانست که تاکنون هیچ تمبری از داعش در هیچیک از کشورهای جهان چاپ نشده است چرا که تمبرها هویت دینی، فرهنگی و ملی کشورها هستند و هیچ کشوری در جهان تاکنون تصویر دشمن را در کنار تصویر قهرمان خود چاپ نکرده است. این تمبر در صورت توزیع به نام ایران در کاتالوگهای بین المللی تمبر ثبت جهانی خواهد شد.

تمبر هر کشوری با الصاق روی مرسولات پستی در سراسر جهان پخش می شوند. بنابراین با انتشار و توزیع این تمبر، به نوعی ارزشهای اسلامی و دینی مدافعین حرم خدشه دار خواهد شد.

لذا بدینوسیله امضاء کنندگان این نامه از آن مقام محترم درخواست می نمایند تا دستور فرمایید از ادامه چاپ و توزیع این تمبر ممانعت به عمل آورده و تصویر مناسب تری از این شهید بزرگوار طراحی گردد.

شهید محسن حججی 25 ساله اهل نجف آباد که در 18 مرداد اسیر گروه تروریستی داعش شد و دو روز بعد سر از پیکر پاکش جدا کردند. عکس لحظه اسارت و شهادت این مدافع حرم در حالیکه قاتل وی پشت سر او حضور دارد در شبکه های اجتماعی طوفانی از رسواگری و انزجار نسبت به رفتار این گروه تکفیری در جهان ایجاد کرد.

تمبر یادبود شهید محسن حججی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید