روز پرکار بمب افکن های روسیه در سوریه

کدخبر: ۱۸۵۷۵۴
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: هواپیماهای روسی در شبانه روز اخیر 182 مرکز و موضع داعش را در استان دیرالزور سوریه هدف قرار دادند و دهها تروریست را کشتند.
روز پرکار بمب افکن های روسیه در سوریه

به گزارش ایرنا، ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه گفت: بمب افکن های روسی در عملیات پشتیبانی از ارتش سوریه، مراکز گروه تروریستی داعش را در استان دیرالزور که از نواحی غربی عراق به سوریه حمله کرده بودند، هدف حمله قرار دادند. 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان کوناشنکوف نوشت: شب گذشته پهپادهای تجسسی روسیه یک مقر پنهان شده فرماندهی داعش را در شرق رودخانه فرات نزدیک شهر میادین شناسایی کردند.

وی افزود: نزدیک این مقر، انبار مهمات تروریست ها و شبکه ای از تونل های زیرزمینی بود که در حمله هواپیماهای روسی نابود شد.

مقام روس خاطرنشان کرد: در این مرکز شمار زیادی از اتباع کشورهای آسیای میانه و مزدوران الجزایری قرار داشتند و در مجموع 70 تروریست کشته شدند. 

وی ادامه داد: در حملات بمب افکن های سوخو-34 روسیه در دیرالزور، چهار تانک، سه نفربر زرهی، 9 دستگاه خودرو با مسلسل های سنگین و دو آتشبار داعش نابود شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین از فرار شمار زیادی تروریست داعشی از دیرالزور از ترس محاصره شدن توسط نیروهای ارتش سوریه خبر داد.

گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه سبب شدند، دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند. 

این اقدام های ضدسوری سبب تشکیل دهها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، ولی گروه کشورهای غربی-عربی هنوز هم به حمایت از گروههای مسلح و تروریستی ادامه می دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید