واکنش اهالی مجلس به اظهارات ترامپ

کدخبر: ۱۸۵۷۹۱
چند تن از نمایندگان مجلس در نطق میان دستور خود به اظهارات اخیر ترامپ علیه سپاه پاسخ دادند. کواکبیان هم از سران قوا خواست تا همچون سپاه و دستگاه دیپلماسی، اتحاد خود را نشان دهند.

به گزارش خبرآنلاین؛ خبرهایی مبنی بر تلاش ترامپ برای معرفی سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی، موجب شد تا نمایندگان مجلس به حمایتی جانانه از سپاه بپردازند.

همایون هاشمی نماینده میاندوآب و شاهین دژ، نماینده‌ای بود که در نطق میان دستور خود گفت: سردمداران سلطه‌گر و زورگوری آمریکا بدانند در قانون اساسی ما، به نقش سپاه برای نگهداری از انقلاب اشاره شده است. دشمنان به خوبی نقش سپاه را در جنگ درک کرده‌اند. در حال حاضر نیز دشمنان باید بدانند که بسیج به عنوان عقبه قوی در کنار پاسداران، پا به رکاب رهبر فرزانه خود است.

حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل و هیرمند نیز در بخشی از نطق خود، تاکید کرد: از زنده باد و مرده باد بی حاصل جلوگیری کنید. سپاه مولود انقلاب و نیروی مردمی است و حافظ اصول انقلاب است. اگر سپاه نبود، کشور نبود.

اما واکنش‌های نمایندگان به صحبت‌های ترامپ، تنها به موضوع سپاه محدود نشد، چه آنکه مصطفی کواکبیان نماینده تهران هم در تذکری با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا، گفت: با توجه به لفاظی هایی که ترامپ دارد و قرار است فردا علیه منافع ملی ایران سخنرانی کند،  از سران قوا می‌خواهم همانطور که سپاه و دست اندرکاران دیپلماسی نشان دادند که در برابر دشمن اتحاد دارند، سران قوا هم اتحادشان را نشان دهند و همه در چارچوب منویات نظام حرکت کنند.

او تأکید کرد: آمادگی لازم در عرصه اقتصادی،‌ سیاسی و حتی فضای مجازی در کشور وجود دارد، اما مسئولان اقتصادی باید فکر کنند که نگذارند برخی التهاب ها به مردم فشار بیاورد.

کواکبیان ادامه داد: ما مردمی داریم که چه اصلاح طلب و اصولگرا در برابر دشمن، صف واحد تشکیل می دهند. اما در مورد قوه قضاییه که با برخی از اصلاح طلبان برخورد می کند، باید بگویم که مرجع تشخیص جاسوس وزارت اطلاعات است. این وزارت خانه در مورد فرزند یکی از روسای قوا خیلی خوب نظر دادند.

کواکبیان با اشاره به جاسوس خواندن ۷ چهره اصلاح طلب از سوی صدا و سیما، گفت: صدا و سیما هم باید به این نکته توجه کند. صدا و سیما نباید عده ای که نماینده مجلس بودند را جاسوس خطاب نکند. به ترامپ هم می گویم اقدامات جنون آمیز شما هیچ خللی در این ملت ایجاد نخواهد کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید