ریچاردبیکن:دلیلی برای طرح این ادعاکه ایران ناقض برجام است وجود ندارد

کدخبر: ۱۸۶۱۱۴
'ریچارد بیکن' رئیس گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلیس در واکنش به سخنرانی ترامپ درباره برجام گفت که ایران به تعهداتش در چارچوب برجام پایبند بوده و دلیلی برای طرح این ادعا که این کشور ناقض برجام است وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، ریچارد بیکن شامگاه جمعه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایبندی ایران به برجام بارها از سوی سازمان بین‌المللی انرژی اتمی تائید شده است؛ تمام امضاء کنندگان برجام از جمله آمریکا، با روند راستی آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موافق هستند. از این نظر دلیلی برای طرح این ادعا که این کشور ناقض برجام است وجود ندارد.

وی بابیان اینکه ایالات‌ متحده آمریکا، عضو سازمان انرژی اتمی و از امضاء کنندگان برجام است ، تصریح کرد: تداوم برجام به نفع تمام طرف‌های امضاء کننده آن ازجمله ایالات‌متحده آمریکا به شمار می‌رود.

این مقام انگلیسی خاطرنشان ساخت: قطعاً پایان برجام رویداد ناخوشایندی خواهد بود.

پیش‌ از این نورمن لامونت فرستاده ویژه دولت انگلیس در امور تجاری با ایران نیز در گفت‌وگو با ایرنا گفته بود که اظهارات ترامپ درباره برجام، اعتماد به آمریکا را زیر سؤال برده و بدین ترتیب کسی دیگر تمایل ندارد با آمریکا توافق کند.

وی افزود: ترامپ اعتماد به آمریکا را زیر سؤال برد و بدین ترتیب کسی دیگر تمایل ندارد با آمریکا توافق کند.

لامونت، تصمیم ترامپ برای عدم تائید برجام را برخلاف توصیه وزیر خارجه آمریکا و سایر طرف‌های مذاکره‌کننده توافق هسته‌ای خواند و گفت: هیچ‌کس غیر از ترامپ فکر نمی‌کند که ایران به برجام پایبند نبوده است.

فرستاده ویژه دولت انگلیس در امور تجاری با ایران اضافه کرد: این تصمیم اقدامات رئیس‌ جمهوری عمل‌گرای ایران را که می‌خواهد درهای کشورش را به روی دنیا بگشاید زیر سؤال خواهد برد.

به گزارش ایرنا ، ترامپ امروز جمعه در سخنرانی خود درباره برجام مدعی شد که هر زمان لازم بداند به این توافق پایان خواهد داد.

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در واکنش به سخنرانی ترامپ گفت که برجام هنوز زنده است و انگلیس تلاش خواهد کرد تا از طریق همکاری با هم‌پیمانانش این معاهده را حفظ کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید