گزارش فرانس پرس از پرونده فساد مالی نتانیاهو

کدخبر: ۱۸۶۲۹۳
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در پی افشای فساد مالی واقدامات غیرقانونی اش وارد مناقشه جدی و درگیری با پلیس شد به طوری که پلیس اسراییل ادعاهای نتانیاهو را بی اساس و تضعیف قانون دانست.

به گزارش روزیکشنبه خبرگزاری فرانسه، یک مقام مسئول پلیس رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، گفت : پلیس طبق قانون به وظیفه خود عمل می کند و به تحرکات تهاجمی بی اساس تضعیف کننده قانون، پاسخ نخواهد داد.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته اعلام کرد نتانیاهو بار دیگر از سوی ماموران پلیس درباره چندین مساله تحت بازجویی قرار می گیرد که احتمال دارد نخست وزیر بار دیگر خود را از آن تبرئه کند.

نتانیاهو درصفحه فیسبوک خود نوشت: هنگامی که رونی الشیخ فرمانده پلیس شد متعهد شد که هیچگونه اقدام غیرقانونی نخواهد داشت پلیس اقدام به توجیه اتهام نخواهد کرد.

وی افزود: اقدامات غیرقانونی مانند سونامی شده و تعهد به عدم توجیه اتهام درباره اتهام های احتمالی به فراموشی سپرده شد درحالی که این امر را یک کمپین رسانه ای علیه خود دانست و آن را محکوم کرد.

نتانیاهو درخصوص دو مساله جداگانه تحت بارزسی می باشد اول دریافت هدایای شخصی مشکوک(رشوه) به صورت غیر قانونی از ثروتمندان دوم تلاش برای امضای قرارداد مخفی با ناشر روزنامه یدیعوت احرونوت برای پوشش خبری مثبت در مقابل روزنامه رقیب آن اسرائیل الیوم می باشد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند پلیس قصد دارد بعد از پایان تعطیلات یهودیان، 4 بار از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بازجویی کند.

به نوشته روزنامه جروزالم پست پلیس که قصد احضار نتانیاهو را دارد، می‌گوید پرونده‌های تشکیل شده علیه وی، حاوی حجم زیادی مدرک هستند که باید در باره آنها توضیح داده شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا کنون پنج بار درجریان پرونده‌های مرتبط با دریافت رشوه، فساد مالی و تلاش برای فریب اذهان عمومی از طریق فشار به رسانه‌ها از سوی پلیس مورد بازجویی قرار گرفته است.

سارا نتانیاهو همسر وی نیز چند بار به خاطر سوءاستفاده از اموال دولتی و هزینه کردن بودجه کابینه برای مصارف شخصی، مورد بازجویی قرار گرفته و به زودی حکمی درباره او صادر می شود.

همچنین نام وکیل نتانیاهو در تحقیقات پلیس درباره خرید سه فروند زیردریایی نظامی گروه ثایسن کروپ آلمان نیز ذکر شده است.

این اطلاعات حاکی از پیش بینی ها درباره احتمال استعفای نتانیاهو وبرگزاری انتخابات زودهنگام است.

نتانیاهو 67 سال عمر دارد و از سال 2009 تاکنون نخست وزیر رژیم صهیونی است و اولین دور نخست وزیری وی در سال های 1996 تا 1999 بود و پیش از این هم به دست داشتن در پرونده های فساد مشکوک شده بود اما هرگز به وی اتهام رسمی زده نشده بود.

نتانیاهو دائما ادعا می کند که در اقدامات غیرقانونی نسبت داده شده به وی دست نداشته و رسانه ها را متهم به توطئه برای سرنگونی خود می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید