اولین زن لژیونر دوچرخه سوار ایران +عکس

کدخبر: ۱۸۶۳۱۸
در چند سال اخیر بانوان ورزشکار ایرانی از رشته های مختلف توانستند در باشگاه های خارجی استخدام شده و لژیونر شوند. حالا «ماندانا دهقان» به اولین لژیونر خانم دوچرخه سواری ایران تبدیل است.
اولین زن لژیونر دوچرخه سوار ایران +عکس

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر،«ماندانا دهقان» متولد ۱۳۶۹ در تهران است. از ۵ سالگی ورزش کردن را شروع می کند و مدتها در رشته هایی مانند ژیمناستیک، شنا و اسکیت به صورت حرفه ای کار فعالیت می کند تا اینکه در ۲۰ سالگی دوچرخه سواری به عنوان رشته حرفه ای اش انتخاب می‌کند. انتخابی که مسیر زندگی‌اش را حسابی تغییر می‌دهد:«با اینکه عده‌ای می‌گویند سن بالایی برای شروع ورزش حرفه‌ای است اما من در ۲۰ سالگی شروع کردم و چون پیش از آن ورزش می‌کردم بدن آماده‌ای داشتم.

وارد رشته دوگانه شدم که شامل دو و دوچرخه سواری بود. بعد از مدتی به من گفتند در مسابقات دوچرخه سواری می‌توانی شرکت کنی. در اولین دوره‌ای که شرکت کردم ششم شدم و فهمیدم استعداد خیلی خوبی در این رشته‌ دارم. بعد از آن یعنی دقیقا از سال ۹۰ در همه لیگ‌ها و مسابقات قهرمانی حضور داشتم.»

«آرزویم این است در مسابقات آسیایی بتوانم مدال بیاورم. چون هیچ خانمی در کشور نتوانسته دردوچرخه سواری آسیا مدال بگیرد. ما فقط کاپ آسیایی داریم. اما مدال نداریم و اگر در آسیا رتبه بیاوریم سهمیه المپیک را می گیریم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید