بمب‌های الکترومغناطیس کره شمالی جان ۹۰ درصد آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند

کدخبر: ۱۸۶۴۳۴
کارشناسان بمب‌های الکترومغناطیس به کنگره آمریکا هشدار دادند تهدیدهای کره شمالی را جدی بگیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ کارشناسان بمب‌های الکترومغناطیس به کنگره آمریکا هشدار دادند نادیده گرفتن تهدیدهای کره شمالی و تسلیحات توسعه یافته آن می‌تواند موجب قطع شبکه سراسری برق آمریکا و مرگ اکثریت آمریکایی‌ها در طول یک سال شود.

دو عضو سابق کمیته بمب‌های الکترومغناطیس کنگره آمریکا با حضور در جلسه استماع امنیت ملی این کشور اعلام کردند بزرگترین تهدید از سوی کره شمالی، حملات هسته‌ای با بمب‌های الکترومغناطیس به آمریکاست. در حال حاضر، بیشترین توجه واشنگتن به کنترل موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای کره شمالی متمرکز شده است. اما پیونگ یانگ در ماه سپتامبر یک بمب هیدروژنی زیر زمین آزمایش کرد و سپس در بیانیه‌ای عمومی اعلام کرد این بمب قابلیت انفجار در ارتفاع بسیار بالا را دارد و قدرت امواج الکترومغناطیس آن از فاصله دور نیز تاثیرگذار است.

ویلیام گراهام – رئیس سابق کمیته بمب‌های الکترومغناطیس کنگره آمریکا- و پیتر وینسنت پرای –معاون رئیس سابق کمیته بمب‌های الکترومغناطیس کنگره آمریکا- هشدار دادند بمب‌های الکترومغناطیس کره شمالی ممکن است موجب قطع شبکه سراسری برق آمریکا برای یک دوره نامشخص شده و فقط در طول یکسال جان بیش از ۹۰ درصد شهروندان آمریکایی را بگیرد.

این دو کارشناس آمریکایی از کنگره آمریکا خواستند تا راهکار‌های ضروری برای گسترش شبکه امنیتی را اجرایی کنند. آن‌ها همچنین هشدار دادند سامانه دفاع موشکی آمریکا، این کشور را برابر تهدیداتی که از سمت قطب شمال متوجه است، حفاظت می‌کند و توجهی به تهدیدات احتمالی از سمت قطب جنوب ندارد. آن‌ها مدعی شدند کره شمالی ۶۰ بمب هسته‌ای دارد و به زودی به بمب‌های هیدروژنی پیشرفته که قابل مقایسه با بمب‌های دو مرحله‌ای آمریکا است، دست می‌یابند.

کرت ولدون – نماینده سابق حزب جمهوری خواه و از بنیان گذاران این کمیته- ماه گذشته مطلبی را درباره پیامدهای انفجار بمب های الکترومغناطیس در نشریه هیل منتشر کرد. در بخشی از این مطلب آمده است: انفجار بمب‌های اتمی الکترومغناطیس به صورت غیرمستقیم بخش گسترده‌ای از آمریکا را تخریب می‌کند. پالس‌های این بمب‌ها موجب سقوط هواپیماها، تصادف خودرو‌ها و قطارها، قطع شبکه‌های سراسری برق و تخریب دیگر زیرساخت‌های حیاتی می‌شود. این رویه در نهایت موجب فروپاشی اجتماعی، بیماری، و مرگ ناشی از گرسنگی میلیون‌ها نفر می‌شود.

 هشدار کارشناسان: بمب‌های الکترومغناطیس کره شمالی جان ۹۰ درصد آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند

پیش از این کارشناسان ناسا نیز هشدار دادند انفجار این بمب‌ها بر فراز جو آمریکا اقدامی ساده برای کره شمالی است و پیونگ یانگ با استفاده از یک ماهواره می‌تواند کلاهک هسته‌ای کوچکی را در جو بالایی آمریکا منفجر کند.

گفته می‌شود بمب‌های الکترومغناطیس با انفجار در ارتفاع، پالس‌های گسترده‌ای را در محیط منتشر می‌کنند که این پالس‌ها سامانه‌های الکترونیکی را تخریب کرده و به صورت غیر مستقیم تلفات جانی وسیعی به دنبال دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید