بهترین گزینه‌های غذایی برای فصل سرما

کدخبر: ۱۸۶۷۷۲
از سبزیجاتی که برگ سبز دارند تا کدو تنبل، انواع میوه ها و سبزیجات در طول زمستان و پاییز به بازار می آیند، و ارزش اینکه وارد برنامه غذایی بشوند را دارند. میتوانید انبار غذای خود را پر از محصولات تازه ک

به گزارش مشرق، در ادامه غذاهایی که در طول فصل سرما به دردتان میخورد را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید از محصولات این دو فصل کمال استفاده را ببرید.

خرمالو

این میوه ی نارنجی زیبا هم بسیار خوش طعم است و هم مواد مغذی بسیار زیادی دارد. فصل این میوه از اوایل پاییز شروع میشود و تا اوایل زمستان ادامه دارد، حاوی ویتامین C، ویتامین A و انواع مختلفی مواد معدنی است. یک خرمالوی درشت حاوی 80 کالری است، خرمالو در کنار طعم خوبش دوست برنامه غذایی نیز هست. خرمالویی انتخاب کنید که پوستی درخشان و براق داشته باشد تا طعمی بهتر را تجربه کنید. میتوانید خرمالو را با دارچین نیز میل کنید، و یا در کنار چای سبز از خرمالو استفاده کنید تا میان وعده ای آرامش بخش در یک روز پاییزی میل کرده باشید.

به ( به دانه )

این میوه ی معطر و نیمه شیرین بسیار مغذی است و برای پخت پز نیز از آن استفاده میشود. به سرشار از ویتامین C است. اگر تا به حال این میوه را امتحان نکردید مزه اش چیزی بین گلابی و سیب است. به را به صورت خام نمیشود خورد، اما وقتی پخته میشود بسیار لذیذ است. در طول پاییز میتوانید از این میوه لذت ببرید. هنگام پاییز این میوه را میتوانید در تمام میوه فروشی ها پیدا کنید. چون به سرشار از پکتین است برای مربا و ژله انتخابی مناسب است، چون پکتین خود به صورت طبیعی ژله ساز است. پکتین میوه را پر میکند و عطر و طعم آن را غنی میسازد.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یکی از محصولات خوب این فصل است و میتوانید از آن در انواع دستور پخت ها استفاده کنید. متخصصین تغذیه و ورزش همگی بر این نظرند که سیب زمینی شیرین منبعی بسیار غنی از ویتامین A است. یک وعده سیب زمینی شیرین حاوی 7 برابر نیاز روزانه بدن به ویتامین A است. نشاسته ای و شیرین، این سبزی میتواند نقشی فوق العاده در غذاهای این فصل ایفا کند. سیب زمینی شیرین را میتوانید در وعده های اصلی خود و یا حتی سالاد ها استفاده کنید و از مزایای آن برخوردار شوید.

بروکلی

بروکلی گزینه ای بسیار سالم برای اضافه کردن به منوی غذایی پاییزتان است. این گیاه از خانواده ی کلم ها سرشار از ویتامین C، فیبر، بتا کاروتن، فولات و پتاسیم است. میتوانید مقدار زیادی ازمواد مغذی را تنها در 15 تا 25 کالری از این گیاه با ارزش دریافت کنید. به دلیل کم کالری بودن دوست برنامه غذایی تان نیز هست. میتوانید به صورت بخار پز یا به صورت خام و در قالب سالاد بروکلی را در کنار بشقابتان داشته باشید. همچنین میتوانید در سوپ نیز از آن استفاده کنید.

تخمه کدو

متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی همگی بر این نظرند که استفاده یک وعده از تخمه کدو در روز 14 درصد از نیاز روزانه بدن به زینک را تامین میکند. میتوانید مقداری از تخمه کدوی خام را به همراه نمک دریایی و روغن زیتون برای خود بو دهید و روی سالاد از آن استفاده کنید. تخم کدو کم کالری است و طعمی خوب و ترد دارد.

انار

انار میوه ای قوی در طعم و مواد مغذی است. بتی موری متخصص تغذیه میگوید: باید انار را به خاطر سطح بالای فلاونوئیدها و پلی فنل ها ستود. این میوه را میتوان به آب میوه ها، اسموتی ها و سالاد نیز اضافه کرد. پوست قرمز و سفت بیرون انار نشان میدهد که خوب رسیده است. یک وعده آب انار حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان نیز هست.

کلم پیچ

کلم پیچ یکی از اعضای مرسوم خانواده ی کلم ها است. به صورت ساده یا پیچ پیچ وجود دارد و سرشار از فایده است. کلم پیچ حاوی بتا کاروتن، فولات، ویتامین C و فیبر است. کلم پیچ از قوی ترین سبزیجاتی است که حاوی کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. یک فنجان کلم پیچ خورد شده حاوی 10 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه، 24 درصد از فولات مورد نیاز روزانه، 134 درصد از ویتامین A و ویتامین C مورد نیاز روزانه و 500 درصد از ویتامین K مورد نیاز روزانه ی بدن است. میتوانید کلم پیچ را به تنهایی یا به همراه سالاد، غذا و سوپ استفاده کنید.

چغندر

چغندر آنقدر مغذی است که وقتی حرف از سوپر غذاها به میان می آید نمیتوان به سادگی از کنارش گذشت. این سبزی ریشه ای بسیار مقوی است، چون دارای ویتامین B-6 و مواد معدنی نظیر آهن و منیزیم است. چغندر را میتوانید در سالاد یا به صورت کبابی و آب پز در کنار دیگر سبزیجات میل کنید.

گلابی

گلابی یکی دیگر از میوه های با ارزش فصل پاییز است که سرشار از ویتامین C و فیبر است. هر وعده گلابی دارای 5 گرم فیبر است. گلابی را میتوانید به همراه دارچین میل کنید و یا میتوانید از آن کمپوت برای خود درست کنید.

کدو مسما

این نوع کدوی پاییزی به خاطر داشتن مقادیر بالای فیبر برای داشتن قلب و دستگاه گوارشی سالم ضروری است. کدو مسما دارای مقدار قابل توجهی پتاسیم و ویتامین B-6 نیز هست. در یک فنجان از آن حدود نیمی از ویتامین C مورد نیاز روز خود را میگیرید. همچنین این نوع کدو دارای آنتی اکسیدان هایی نظیر بتا کاروتن نیز هست که بدن را از آلاینده ها و مواد شیمیایی محافظت میکند و خواص ضد التهابی نیز دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید