روش خشک کردن گوش بعد از حمام!

کدخبر: ۱۸۶۷۷۷
ماندن آب در گوش می تواند سبب عفونت و سپس بیماری های دیگر شود، در این مطلب راه خشک کردن گوش را به شما می گوییم.

نمناک؛ این تجربه بسیار آزار دهنده است و حتی می تواند سبب بروز برخی آسیب های جدی به گوش شما بشود. به همین سبب لازم است بلافاصله آب را از گوش خود خارج کنید. روش های بسیاری برای خارج کردن آب از گوش وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. گوش یکی از اعضای بسیار آسیب پذیر بدن است که کمتر تحت مراقبت و نگهداری قرارر می گیرد. آسیب های بسیاری از طرق مختلف به کانال شنواییی خارجی گوش وارد می شود که ممکن است سبب بروز بیماری های سختی شود. افرادی که شنا می کنند بیشتر از دیگر افراد تحت عفونت های گوش قرار می گیرند.

چرا که خشک کردن گوش نه تنها بعد از شنا بلکه بعد از یک استحمام ساده نیز بسیار مهم است ولی بیشتر افراد این مسئله را کم اهمیت تلقی کرده و به خوبی گوش خود را خشک نمی کنند. ماندن آب در گوش می تواند سبب عفونت و سپس بیماری های دیگر می شود. این بار در این مطلب شما را با چند راه کار ساده آشنا می کنیم که به راحتی بتوانید مجاری گوش خود را خشک و تمیز کنید.آب در گوش

چگونه آب را از گوشمان خارج کنیم؟

تکان دادن

یک روش اولیه و بسیار مبتدی و ساده برای خشک کردن گوش این است که سر را به سمت شانه بچرخانید و آهسته آهسته بدن را بالا و پایین کنید. این تکان دادن کمک می کند قطرات آبی را که داخل گوش مانده اند بیرون ریخته و گوش خشک شود.

راه خشک کردن گوش بعد از حمام

استفاده از حوله

برای خشک کردن گوش به راحتی می توانید از سنگینی بدن خود استفاده کنید.

یک حوله تمیز روی بالشت خود پهن کنید و چند دقیقه گوشتان را به روی بالشت بگذارید، آب به آرامی از گوش شما خارج می شود. سمت دیگر هم به همین ترتیب خشک کنید.

کمپرس گرم

همچنین بخوانید : مدل پالتو مخصوص شیک پوشان 96 + تصاویر

گاهی اوقات به این راحتی نخواهد بود و آب در مجاری لوله های باریک قسمت شیپوری گوش یا Eustachian گیر می افتد. این ناحیه مربوط به گوش میانی شده که به فضای پشت بینی متصل است. در این حالت وز وز و سر و صداهایی در گوش شما پیچیده می شود که بسیار آزار دهنده است. بهترین راه در این مواقع استفاده از یک کمپرس گرم است.

یک دستمال یا پارچه مرطوب شده از آب گرم را به آرامی بر روی گوش خود بگذارید و تا 30 ثانیه نگه دارید و بعد از آن را بردارید. بعد از یک دقیقه مجدد این کار را تکرار کنید. تکرار این عمل تا حدود 5 مرتبه به شما کمک می کند که فضای داخلی گوشتان به راحتی خشک شود.

سشوار

استفاده از گرمای خشک کن هایی مانند سشوار به خوبی آب داخل کانال های گوش را تبخیر می کند.

بدن و سر خود را به سمت گوشتان خم کنید و آهسته سشوار را به سمت سرتان بگیرید سر را به سمت عقب و جلو حرکت دهید . این کار به خشک شدن مجاری گوش کمک می کند.

آب در گوش

راه خشک کردن گوش بعد از حمام

الکل یا سرکه

الکل به شما کمک می کند تا آب داخل گوش را به بخار تبدیل کنید و از رشد باکتری ها جلوگیری به عمل آورید. اگر رطوبت یا قطرات آب به موهای داخل مجاری گوش چسبیده باشد به کمک الکل یا سرکهتبخیر شده و کاملا آن محل را تمیز می کند.

سرکه و الکل را به نسبت 1 به 1 ترکیب کنید. محلول را در یک قطره چکان استریل و تمیز بریزید. 3 الی 4 قطره داخل گوش بریزید و به آرامی گوش را ماساژ دهید. پس از 30 ثانیه سر را به سمت گوش خم کنید تا محلول از گوش خارج شود.

در صورتی که پرده گوش شما آسیب دیده است یا عفونت گوش داشته اید هرگز از این روش برای خشک کردن گوش استفاده نکنید.

استفاده از هیدروژن پراکسید

پراکسید هیدروژن کمک می کند تا تمام باکتری های باقی مانده و رطوبت از گوش شما پاک شود. به کمک یک قطره چکان کاملا تمیز 3 الی 4 قطره پراکسید هیدروژن را در گوش خود بریزید. در حدود 2 الی 3 دقیقه صبر کنید، سپس سر خود را خم کنید و اجازه دهید تا مایع از گوش خارج شود. این روش را نیز در صورتی که دچار مشکلات گوش به خصوص پارگی پرده گوش بوده اید انجام ندهید.

در صورتی که آب و رطوبت برای مدت طولانی در گوش شما ماند شما به عفونت گوش مبتلا خواهید شد. بهتر است در این مواقع گوش خود را دست کاری نکنید و به پزشک مراجعه کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید