کره شمالی: استراتژی ترامپ از هیتلر هم بدتر است

کدخبر: ۱۸۶۸۳۸
یک خبرگزاری دولتی در کره شمالی طی مقاله ای، استراتژی دونالد ترامپ را بدتر از هیتلر توصیف کرد.
کره شمالی: استراتژی ترامپ از هیتلر هم بدتر است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس؛ سایت دولتی «اوریمینزوکری» متعلق به دولت کره شمالی در جدیدترین مقاله ضد آمریکایی خود به تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، درباره خروج از توافق آب و هوایی پاریس و خروج از سازمان یونسکو اشاره کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: استراتژی ترامپ در اولویت دادن به آمریکا، بسیار خطرناک تر از عملکرد هیتلر در زمان جنگ جهانی دوم است. اینکه ترامپ تصمیم گرفت از توافق بین المللی در حفاظت از محیط زیست خارج شود، امری فراتر از انتشار گازهای سمی بوسیله هیتلر تلقی می شود.

اکسپرس در توضیح این بخش از مقاله «اوریمینزوکری» نوشته است: هیچ مدرکی دال بر استفاده هیتلر از گازهای سمی در زمان جنگ جهانی دوم به دست نیامده است.

در ادامه مقاله این سایت وابسته به دولت کره شمالی آمده است: ایدئولوژی دیوانه وار، نیروهای تهدیدکننده صلح جهانی و تمدن و آنهایی که وجود انسان ها را مورد تهدید قرار داده است باید از جهان متمدن بشر و سیاره ما حذف شوند. این موضع ماست. تمام کشورهای جهان که خواهان استقلال، عدالت، صلح و توسعه هستند نباید به برتری جویی آمریکا و شیوه های خودسرانه آن تن دهند. این گونه شیوه های قلدرمابانه فقط از ناحیه شعار «آمریکا در اولویت» نشات می گیرد.

این نخستین باری نیست که کره شمالی، رئیس جمهور آمریکا را با دیکتاتورهای بدنام تاریخ جهان مقایسه می کند. پس از انجام ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی، تنش ها میان پیونگ یانگ و واشنگتن به شدت افزایش یافت و جنگ لفظی بی سابقه ای میان دونالد ترامپ و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، به راه افتاد. در همین راستا شورای امنیت سازمان ملل دور جدید تحریم ها را علیه پیونگ یانگ اعمال کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید