2 داعشی در روسیه دستگیر شدند

کدخبر: ۱۸۶۹۱۷
ماموران امنیتی روسیه در ادامه اجرای تدابیر ضدتروریستی در این کشور دو عامل گروه تروریستی داعش را دستگیر کردند.

به گزارش ایرنا، ماموران امنیتی روسیه یک کانون فعالیت داعش را در شهر کینگیسپ استان لنینگراد در شمال غرب این کشور شناسایی و دو عضو فعال آن را دستگیر کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه نوشت: سرپرستی این کانون تروریستی را یک شهروند تاجیکستان برعهده داشت که برای جذب افراد به گروه داعش تبلیغ می کرد.

بنا به این گزارش، متهم بازداشتی با استفاده از سامانه های ارتباط مجازی تلگرام، واتساپ و زلو تبلیغ می کرد و یک فرد نیز که برای انجام اعمال تروریستی جذب شده بود، همراه شهروند تاجیکستان دستگیر شد.

ماموران امنیتی از خانه این افراد کتاب های تبلیغ افراط گرایی، اسلحه کمری، مهمات و 50 گرم ماده مخدر حشیش کشف کردند.

تاکنون دهها نفر در مسکو و دیگر شهرها از جمله سن پترزبورگ و مناطق مختلف قفقازی روسیه به ویژه داغستان و جمهوری چچن که از چند سال پیش شاهد فعالیت مردان مسلح و وابستگان گروههای تروریستی فعال در خاورمیانه از جمله داعش است، دستگیر شده اند.

براساس گزارش ها، برخی از این افراد حتی برای اجرای عملیات تروریستی آماده شده و دستور گرفته بودند.

درگیری های مردان مسلح با ماموران امنیتی در برخی مناطق قفقاز روسیه که از شمال غرب دریای خزر تا دریای سیاه را شامل می شود، تاکنون سبب کشته شدن دهها جنگجو، نیروی امنیتی و غیرنظامی شده است.

از سوی دیگر، صدها روسی به ویژه از جمهوری ها و مناطق قفقازی روسیه در صفوف تروریست های تکفیری به ویژه داعش در سوریه و عراق می جنگند و شمار زیادی از آنان تاکنون کشته شده اند.

بر اساس اعلام کمیته ملی عملیات ضدتروریستی روسیه ، تدابیر ویژه امنیتی برای شناسایی و بازداشت این افراد هنگام بازگشت از خارج به کشور اجرا می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید