تور عربی نخست وزیر عراق از عربستان آغاز شد

کدخبر: ۱۸۷۰۸۶
«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق که روز پنجشنبه از سوی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان به این کشور دعوت شده بود، شنبه شب در راس هیات بلندپایه وارد عربستان شد.
تور عربی نخست وزیر عراق از عربستان آغاز شد

به گزارش تارنمای اینترنتی دفتر نخست وزیری عراق، دیدار العبادی از عربستان در چارچوب سفرهای دوره ای وی به چهار کشور عربی صورت می گیرد.

برخی از رسانه ها اعلام کردند که قرار است العبادی پس از عربستان، از مصر، ترکیه و اردن نیز دیدن کند.

پس از سفر ماه ژوئن العبادی به عربستان، این دومین سفر نخست وزیر عراق در ماه جاری میلادی به عربستان است.

دفتر اطلاع رسانی العبادی همچنین اعلام کرد که هدف از سفر نخست وزیر، شرکت در نخستین شورای هماهنگی میان بغداد و ریاض است.

نخست وزیر عراق فردا یکشنبه به همراه 10 وزیر عراقی و 60 مشاور، در مراسم امضای توافق نامه نخستین شورای هماهنگی عربستان و عراق در ریاض شرکت می کند.

در همین حال «جاسم محمد جعفر» از نمایندگان حزب دولت قانون در مجلس عراق درباره این سفر گفت: دیدار نخست وزیر از عربستان مهم و تاریخی است، چرا که وی درصدد ایجاد روابط راهبردی میان بغداد و ریاض است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: این دیدار به العبادی امکان همگرایی میان عربستان و ایران را می دهد تا وی سیاست آتش بس و توافق را میان کشورهای منطقه ای ایجاد کند.

از سوی دیگر «حامد المطلک» دیگر نماینده مجلس عراق گفت: اظهارنظر درباره میانجیگری العبادی میان ایران و عربستان، یک دیدگاه شخصی است و بعید به نظر می رسد که نخست وزیر نقش میانجی را بازی کند.

وی در این باره یادآور شد: از آن جایی که عراق یک کشور عربی و یکی از بنیانگذاران اتحادیه عرب بوده است و عربستان نیز همسایه ماست، این سفر برای بهبود روابط دو جانبه صورت می گیرد و میانجیگری میان ریاض و بغداد بعید به نظر می رسد.

همزمان با سفر العبادی به عربستان، «رکس تیلرسون» وزیر امورخارجه آمریکا نیز برای گفت و گو با مقام های سعودی پیرامون بحران به وجود با قطر وارد عربستان شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید