لاریجانی: کسی باور نمی‌کرد امام آمریکا را «شیطان بزرگ» بنامد

کدخبر: ۱۸۷۳۲۴
رئیس مجلس شورای اسلامی شهید سیدمصطفی خمینی را شخصیتی آبدیده خواند و گفت: باید این شخصیت به نسل جوان معرفی شود.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی گفت: باید نسل جوان با این شخصیت آشنا شوند، زودتر از این باید برای این شخصیت بزرگ انقلاب بزرگداشت گذاشته می‌شد تا سلوک سیاسی و شخصیت ایشان شناسایی می‌شد که البته بعد از ۲۰ سال هم این اتفاق خوب است. تلاش‌های علمی و زندگی پرماجرای ایشان در قم و نجف از ایشان شخصیتی آبدیده ساخت.

اهم اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*امام هیچگاه خارج از اندازه حرف نمی‌زدند. سنگین‌ترین صحبتی که امام راجع به یک رژیم داشتند مربوط به آمریکا بود که آن را شیطان بزرگ نامیدند و شاید کسی هم باور نمی‌کرد.

*من زمانی از ماهاتیر محمد پرسیدم که امام آمریکا را شیطان بزرگ دانسته اما شما جور دیگری عمل می‌کنید،‌ او گفت برای ما آمریکا گاو شیردهی است که ما از شیرش استفاده می‌کنیم اما شما شاخش را گرفته‌اید. البته این فهم درستی نبود و پیش از آنکه یک حیوان درنده اهلی نشود،‌ نمی‌توان شیرش را دوشید.

*اخیرا در سن‌پترزبورگ دیدم یکی از روسای مجالس کشورهایی که با آمریکا مرتبط است و مقام دوستی با این کشور دارد گفت که آمریکایی‌ها شیطان هستند در حالی که آن مرد بزرگ آن زمان راجع به آمریکا این فهم را داشت و حالا امروز بیش از گذشت ۳۰ سال این حرف از کشورهای دوست آمریکا هم شنیده می‌شود.

*{با اشاره به این سخن امام خمینی که حاج آقا مصطفی را آینده اسلام نامیده بودند} از این سخن امام باید فهم کنیم که چه خصوصیاتی در این سلسله از رهبران در انقلاب وجود داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید