دستگاه قضایی اقلیم مجری خواسته های دیکتاتور کردستان عراق است

کدخبر: ۱۸۷۳۴۲
نماینده پارلمان عراق ضمن به سخره گرفتن حکم بازداشت صادره از سوی اقلیم کردستان علیه وی، دستگاه قضایی اقلیم را مجری خواسته های بارزانی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، حنان الفتلاوی نماینده پارلمان عراق در واکنش به حکم صادر علیه وی از سوی اقلیم کردستان اعلام کرد: صدور حکم صادر از سوی اقلیم کردستان عراق مدال افتخاری برای من است.

وی ضمن تمسخر این حکم اعلام کرد: هر که به الفبای قانون اساسی و حقوق آشنا باشد می داند که حکمی علیه من قبل از رفع مصونیت پارلمانی ام نمی تواند صادر شود.

الفتلاوی بیان کرد: این گواهی بر این است که دستگاه قضایی اقلیم کردستان سیاسی کاری می کند و اجرا کننده خواسته های دیکتاتور کردستان عراق است.

وی با لحنی تمسخر آمیز گفت: به نظر می رسد که تنها اتهام من کفر ورزیدن به هُبل کردستان است.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: شکست بارزانی در همه پرسی شوم و شکست فاحش وی سبب شده است که کردها را مشغول کند تا این شکست را فراموش کنند.

شایان ذکر است که نهاد قضائی اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه حکم بازداشت ۱۱ مسئول عراقی را صادر کرده است.

حکمی  که رسانه های عراقی منتشر شده نشان می دهد قاضی «جواد فتح آقا»رئیس دادستانی اقلیم دستور بازداشت «اسکندر وتوت»، «حنان الفتلاوی»، «حنین قدو» نمایندگان پارلمان عراق و «ریان الکلدانی» رئیس جنبش بابلیون و «سمیره الموسوی»، «عبدالرحمن اللویزی» نمایندگان پارلمان عراف و «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش اهل حق و «محمد الکربولی» نماینده پارلمان عراق و «محمد تمیم» نماینده پارلمان و «نیازی اوغلو» دبیر پارلمان عراق را صادر کرده است.

با توجه به اینکه بیشتر افرادی که در فهرست دادستان اقلیم کردستان قرار گرفته اند از منتقدان مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق به شمار می روند این حکم اقدامی انتقام جویانه است.

به نظر می رسد این حکم در پاسخ به صدور حکم بازدشت «کوسرت رسول علی» معاون دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق صادر شده است، رسول علی پیشتر ارتش و نیروهای پلیس اتحادیه عراق را در کرکوک نیروهای اشغالگر نامیده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید