افزایش زمزمه ها برای برگزاری همه پرسی مجدد در خصوص برگزیت

کدخبر: ۱۸۷۳۴۳
همزمان با درخواست «تونی بلر» برای برگزاری همه پرسی مجدد در خصوص جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) شهردار لندن از امکان پذیر بودن برگزاری رفراندوم مجدد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «صادق خان» شهردار لندن، از امکان پذیر بودن برگزاری همه پرسی مجدد در خصوص برگزیت در صورت مخالفت پارلمان انگلیس با این فرایند خبر داد.

در همین رابطه روز گذشته نیز «تونی بلر» نخست وزیر اسبق انگلیس، خواستار برگزاری همه پرسی مجدد در خصوص برگزیت شده بود.

این وضعیت در حالی است که مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) از مدتی قبل آغاز شده است.

از سوی دیگر «لیام فاکس» وزیر تجارت انگلیس  اعلام کرد این کشور تنها زمانی می تواند در خصوص پرداخت هزینه های خروج از اتحادیه اروپا با این اتحادیه به توافق برسد که دو طرف، موافقتنامه برگزیت را امضا کنند.

وزیر تجارت انگلیس با اعلام این مطلب به سران کشورهای اروپایی هشدار داد تصور نکنند که لندن در حال اغراق کردن در خصوص احتمال حاصل نشدن توافق میان دو طرف است.

علاوه بر این موارد «دیوید دیویس» وزیر برگزیت انگلیس روز جمعه در سخنانی تأکید کرد: بریتانیا خواستار دستیابی به یک توافق بر سر مفاد و شرایط خروج از اتحادیه اروپا است ولی آماده سناریوی بدون توافق نیز خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما خواستار شرایط بدون توافق نیستیم ولی برای این شرایط آماده هستیم.

بریتانیا تا ۱۸ ماه آینده از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. رهبران اروپایی از روند بسیار کند مذاکرات برگزیت انتقاد کرده و خواستار تغییر رویکرد مقام‌های ارشد لندن شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید