قتل عام شهروندان شهر القریتین سوریه توسط داعش

کدخبر: ۱۸۷۳۹۶
خبرگزاری فرانسه امروز / دوشنبه/ در گزارشی اعلام کرد که، گروه تروریستی داعش، در مدت بیست روز سیطره خود بر شهر القریتین سوریه و دو روز قبل از شکست در برابر ارتش سوریه و واگذاری کنترل این شهر به نیروهای سوری، 116 غیر نظامی را به قتل رساند.
قتل عام شهروندان شهر القریتین سوریه توسط داعش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی داعش که با شکست های پی درپی در سوریه و عراق مواجه شده است، طی بیست روز سیطره خود بر شهر 'القریتین' سوریه و دو روز قبل از واگذاری کنترل شهر به نیروهای سوریه، ده ها غیر نظامی را به قتل رساند

'رامی عبد الرحمن'مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه امروز به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش بیش از 116 غیر نظامی را به اتهام همکاری با نیروهای ارتش سوریه اعدام کرده است . داعش این اقدامات جنایتکارانه را در مدت سیطره خود بر این شهر ، از آغاز ماه اکتبر جاری تا شنبه (29 مهر)، انجام داده است.

عبد الرحمن با اشاره به این که کشتارها به ضرب چاقو یا گلوله بوده است، گفت: شهروندان پس از تسلط ارتش سوریه اجساد را در خانه ها و خیابان های شهر پیدا کردند. 

وی افزود: بیشتر این کشتارها طی دو روز آخر سیطره داعش بر شهر 'القریتین' صورت گرفته و برخی ساکنان شاهد این اقدامات جنایت کارانه بوده اند.

گروه تروریستی داعش در اول اکتبر سال جاری میلادی (9 مهر 96) طی حمله ای غافلگیر کننده کنترل شهر 'القریتین' واقع در شرق حمص را بدست گرفت و پس از بیست روز، ارتش سوریه با حمایت هوایی روسیه توانست بعد از محاصره آن، کنترل این شهر باز پس گیرد و عناصر داعش را به عقب نشینی مجبور کند.

به گفته مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه، بیشتر عناصر داعش که این حمله را ترتیب دادند از گروهک های زیر زمینی بودند. 

گروه تروریستی داعش در آغاز آگوست (15 مرداد تا 15 شهریور) سال 2015 میلادی بر شهر القریتین که از قرن ها نماد همزیستی مسلمانان و مسیحیان به شمار می رفت، سیطره یافت.

گروه تروریستی داعش در مناطق تحت کنترل خود در سوریه و عراق، با اقدام به اعدام های دسته جمعی، سر بریدن، تجاوز به عنف، کشتن، اسارت، ربودن و پاکسازی قومی و سایر اقدامات وحشیانه، رعب و وحشت را گسترش داده بود. این گروه تروریستی توسط نیروهای ارتش سوریه و با حمایت ایران و روسیه و نیروهای دموکرات سوریه با حمایت واشنگتن، با شکست هایی پی درپی مواجه شد و هفته گذشته ارتش سوریه توانست بر شهر رقه مسلط شود که از مهم ترین سنگر های ارتش این کشور محسوب می شد.

داعش هنوز هم بر تعدادی از روستاهای شمال شهر السخنه و منطقه صحراویه سیطره دارد. 

این گروه تروریستی در استان دیر الزور بر برخی مناطق و بر شهر مرزی 'البوکمال' که مرکز ثقل کنونی آن در سوریه به شمار می آید و همچنین بر دهها روستای واقع در ریف شرقی کنترل دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید