وحشت سناتور ضدایرانی کنگره از گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران در منطقه

کدخبر: ۱۸۷۴۸۹
سناتور ضدایرانی حزب جمهوری‌خواه در اظهاراتی از گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی در میان کشورهای خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سایت الگماینر؛ «تام کاتن»، عضو جمهوری خواه و ضدایرانی کمیته نیروهای مسلح سنا، در سخنرانی خود در موسسه هادسون در واشنگتن مدعی شد: «این که ایران به مناطقی از شمال عراق و جنوب سوریه نفوذ کرده یک موضوع بسیار خطرناک است. دشمنی و خصومت ایران علیه اسرائیل بیش از هر زمان دیگری افزایش و در میان کشورهای منطقه نیز گسترش یافته است.»

او همچنین مدعی شد: ایران مشغول توسعه موشک های خود است و به ساخت کارخانه های تسلیحات هدایت شونده جنگی در سوریه در مرزهای نزدیک به لبنان کمک می کند؛ در منطقه ای که حزب الله حضور دارد و آنها نیز می توانند تجهیزات نظامی علیه اسرائیل بسازند.

نشست موسسه هادسون با محوریت «مقابله با تروریسم» برگزار شده و طی آن تام کاتن درباره خطری که از جانب ایران، رژیم اشغالگر صهیونیستی را تهدید می کند، ابراز نگرانی کرد.

کاتن در این باره گفت: ما نمی توانیم اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ دهد. نمی توانیم اجازه دهیم انقلاب اسلامی ایران راه خود را به سرزمین های شام باز کند.

از تام کاتن درباره وجود یک «هلال شیعی» از ایران تا مدیترانه سوالی پرسیده شد که وی پاسخ داد: «متاسفانه ایران دارای یک قدرت ملی در نتیجه انقلاب این کشور است. بر پایه همین قدرت انقلابی در حال توسعه حضور خود در لبنان، عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورهای فراسوی مرزهای آبی است.»

کاتن در پایان این طور اذعان کرد: اگر پشتوانه انقلابی ایران در منطقه گسترش یابد اصلا به سود منافع آمریکا نیست.

«لئون پانتا»، وزیر دفاع آمریکا در دوران ریاست جمهور باراک اوباما، نیز در نشست موسسه هادسون مدعی شده بود: واقعا ضروری است که مانع از گسترش نفوذ ایران در منطقه شویم. ایران حمایت کننده «گروه های تروریستی» مثل حماس، حزب الله و دیگر موارد اختلال در خاورمیانه است. یک مثلث اتحاد میان تهران، دمشق و بغداد به وجود آمده، ما نیز باید یک ائتلاف منطقه ای که به انسجام بیشتر کشورهای خاورمیانه کمک کند، تشکیل دهیم. اسرائیل هم باید بخشی از این ائتلاف باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید