دگرگونی دوبی با فناوری های نوین

کدخبر: ۱۸۷۵۰۶
مقامات دبی قصد دارند به زودی این شهر را به یک شهر هوشمند مبدل کنند و به همین علت درصدد استفاده از پیشرفته ترین فناوری ها هستند.
دگرگونی دوبی با فناوری های نوین

به گزارش دیجیتال ترندز، ربات های پلیس، تاکسی های خودکار، پهپادهای کنترل ترافیک و غیره تنها بخشی از این فناوری ها را تشکیل می دهند.

راه اندازی ناوگان تاکسی های پرنده از جمله برنامه های مقامات دبی برای حل مشکلات ترافیکی است. این تاکسی های برقی و دوستدار محیط زیست می توانند به مدت حداکثر ۳۰ دقیقه پرواز کنند.

ساخت هتل های آینده یکی دیگر از طرح های جاه طلبانه در حال اجرا در دبی است. بر این اساس هتل پنج ستاره روزمونت در این شهر ساخته می شود که دارای ۴۵۰ اتاق، رستوران پیشرفته، آکواریوم بزرگ و ساحل مصنوعی خواهد بود. اما جذابیت اصلی این هتل ایجاد یک جنگل بارانی مصنوعی، میزبانی و پذیرش مسافران توسط ربات هاست.

دبی استفاده از ربات های پلیس را نیز از تابستان امسال آغاز کرده و مجموعه ای از دوربین های نظارتی را برای شناسایی آنی مظنونان و خلافکاران به کار گرفته است. در سطح شهر نیز به تدریج نمایشگرهای لمسی نصب خواهند شد که عموم مردم می توانند از آنها برای ارسال گزارش جرم و جنایت و یا ارسال سوالات خود استفاده کنند. قرار است تا سال ۲۰۳۰ ربات های پلیس به طور کامل جایگزین نیروهای پلیس محلی شوند.

علاوه بر ربات های پلیس، قرار است از خودروهای خودران پلیس هم در دوبی استفاده شود. این خودروها توسط شرکت سنگاپوری OTSAW Digital تولید می شوند و تنها ۱۵ کیلومتر در ساعت سرعت دارند، اما از فناوری شناسایی آنی محیط اطراف و ردگیری لیزری و همین طور سیستم کنترل محیطی برای یافتن مظنونان و وسایل نقلیه مشکوک برخوردارند.

تاسیس پارک خورشیدی رشید المکتوم به وسعت ۲۱۵ کیلومتر مربع، دوبی را مالک بزرگترین پارک خورشیدی جهان خواهد کرد. نصب یک برج خورشیدی ۲۶۰ متری در این پارک آن را به منبع اصلی تامین انرژی دوبی تا سال ۲۰۵۰ مبدل می کند. قرار است استفاده از انرژی پاک خورشیدی در دوبی از ۷ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۷۵ درصد در سال ۲۰۵۰ افزایش یابد.

تاسیس یک شهر شبیه سازی شده فضایی برای مدل سازی زندگی در سطح کره مریخ دیگر برنامه مسئولان شهر دبی است که بودجه ای ۱۳۵ میلیون دلاری به آن اختصاص داده شده است. این شهر بیش از ۱۷.۵ هکتار مساحت دارد و شهر علمی مریخ نام خواهد گرفت.

تحقیق در مورد روش های جدید کشاورزی در خارج از کره زمین، بررسی نحوه تاثیرگذاری تشعشعات خورشیدی و شیوه مقابله با آن و غیره در این شهر صورت می گیرد. امارات درصدد ارسال اولین سفینه فضایی بدون سرنشین به مریخ در سال ۲۰۲۰ و ایجاد مراکزی برای سکونت در این سیاره در قرن آینده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید