دوربین پرچمداران اپل در تاریکی بهترین تصاویر را ثبت می‌کند

کدخبر: ۱۸۷۵۲۰
اپل در دوربین جدیدترین پرچم‌داران خود از ویژگی استفاده کرده که بسیار مورد توجه عکاسان قرار گرفته است. در این ویژگی به جای استفاده از فلش های رایج، از همگام سازی آهسته فلش استفاده شده است.
دوربین پرچمداران اپل در تاریکی بهترین تصاویر را ثبت می‌کند

افراد بسیاری ترجیح می‌دهند که همراه با تصاویر از نور فلش نیز استفاده کنند؛ عده دیگری نیز هستند که ترجیح می‌دهند فیلترهای عکاسی را تغییر دهند، اما از فلش استفاده نکنند چرا که در بسیاری از موارد، استفاده از فلش کیفیت تصاویر را پایین می‌آورد و یا در فضاهای تاریک استفاده از فلش، باعث می‌شود افراد مانند زامبی‌ به نظر برسند!

اپل نیز به دنبال حل این مساله تصمیم گرفت به جای استفاده از فلش، از ویژگی جدیدی در جدیدترین پرچم‌داران خود استفاده کند که افراد از طریق همگام سازی آهسته فلش بتوانند از نور متعادل‌تری در تصاویر خود بهره ببرند.

در این ویژگی، گوشی با سرعت شاتر کمتری عکس را ثبت می‌کند و در عوض، نور فلش سریع‌تر پخش می‌شود. با سرعت شاتر پایین‌تر و در نتیجه زمان طولانی‌تر، پیش‌زمینه تصویر روشن‌تر به نظر می‌رسد و تصویر زیباتر و با کیفیت بیشتری ثبت می‌شود.

در تصویر زیر عکس سمت چپ توسط آیفون +۷ با استفاده از فلش گرفته شده که چهره فرد در تصویر دارای روشنی اغراق آمیزی است و چشم‌هایش نیز نور قرمز دارد. تصویر سمت راست نیز توسط آیفون +۸ گرفته شده که پیش‌زمینه روشن‌تر است و در عین حال، هیچ نور اغراق آمیزی در تصویر مشاهده نمی‌شود و عکس کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

Apple

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید