ناسا و گوگل شما را به مریخ می‌برند!

کدخبر: ۱۸۷۵۲۲
شرکت گوگل به‌تازگی در همکاری با ناسا پروژه پلتفرم تجربه واقعیت مجازی را راه‌اندازی کرده و هدف اصلی این پروژه ایجاد فضایی شبیه به مریخ برای کاربران در واقعیت مجازی است.
ناسا و گوگل شما را به مریخ می‌برند!

درواقع تور مجازی بر سطح مریخ، یک شبیه‌سازی سه‌بعدی بوده که تصاویر آن از اولین ماهواره‌ای که در سال 2012 بر روی سطح مریخ فرود آمد، تهیه‌ شده است. برای دیدن مریخ به‌صورت سه‌بعدی و تجربه قدم زدن بر روی این سیاره باید از هدست واقعیت مجازی گوگل WebVR استفاده کنید، اگر هدست واقعیت مجازی نداشته باشید تجربه دیدن مریخ قبل از مرگ را از دست خواهید داد!

ناسا و گوگل

پس از وارد شدن در صفحه اصلی پروژه، کافیست بر روی Enter 360 کلیک کنید، در ابتدا تاریخچه‌ای از پروژه به‌صورت مختصر در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس‌ از این بخش، انیمیشن کوتاه و جذابی نمایش داده می‌شود و سپس شما وارد محیط اینتراکتیو می‌شوید. برای چند لحظه ممکن است محیط برای شما عجیب باشد و دچار سردرگمی شوید ولی به‌زودی به آن عادت می‌کنید.

ناسا و گوگل

با کلیک بر روی دکمه‌ای که در طول تور مجازی گفته می‌شود، کاربر باراهنمایی سخنگو همراه می‌شود و می‌تواند با توجه به اطلاعات ارائه‌ شده به کنجکاوی در مریخ بپردازد. زمانی‌که وارد سایت می‌شوید، مکان‌های دیگری هم برای ماجراجویی در سطح مریخ معرفی‌ شده که این سه مکان عبارت‌اند از: کوه ائولیس، ماریا پاس و کوه ماریا باتز.

ناسا و گوگل

شما می‌توانید با به‌روزرسانی تور مریخ گردی از Google Expeditions، بخش‌های بیشتری از این سیاره سرخ را بشناسید. دانش آموزان و دانشجویانی که در زمینه شناخت سیاره مریخ فعالیت می‌کنند با دریافت اپلیکیشن Expeditions از گوگل پلی و اپ استور تحقیقاتی کامل‌تر با مشاهده فضای مجازی، ارائه دهند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید