ورود جدی آمازون به حوزه هوش مصنوعی

کدخبر: ۱۸۷۵۲۴
شرکت آمازون کار خود را با فروش آنلاین محصولات مختلف آغاز کرد و دامنه فعالیت‌های خود را به خدمات آنلاین، دستیار دیجیتالی الکسا و هوش مصنوعی بسط داد. حال، به نظر می‌رسد تحقیقات آمازون در حوزه هوش مصنوعی شدت بیشتری یافته است.
ورود جدی آمازون به  حوزه هوش مصنوعی

این غول فروش آنلاین، مرکز تحقیق جدیدی در آلمان، نزدیک موسسه Max Planck تأسیس کرده که در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی فعالیت دارد. آمازون در پی آن است تا با تأسیس این بخش و اختصاص ۱٫۵ میلیون دلار سرمایه اولیه، در حوزه هوش مصنوعی و موضوعاتی که به این شاخه مرتبط است، مانند یادگیری و بینایی ماشینی و صنعت رباتیک فعالیت داشته باشد.

هوش مصنوعی

آمازون در این مرکز تحقیقاتی با دو دانشمند موسسه Max Planck معروف به «عالمان آمازون» همکاری می کند که این دو شخص در حوزه یادگیری و بینایی ماشینی تبحر ویژه ای دارند. بنابر گفته‌های محققان این موسسه، همکاری‌های گسترده آمازون با این مرکز تحقیقاتی باعث افزایش توجهات بین‌المللی به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی شده است.

با تأسیس این مرکز در آلمان، یکی از بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی در حوزه هوش مصنوعی در اروپا ساخته می‌شود و محققان امیدوارند این مرکز، مرجعی برای ابداع و انجام نوآوری‌های تکنولوژیکی شود.

شایان ذکر است؛ بودجه سالانه ای که آمازون برای این مرکز در نظر گرفته حدود ۵۰۰ هزار دلار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید