یک مقام عراقی : تا پایان داعش در عراق ساعاتی بیشتر نمانده است

کدخبر: ۱۸۷۵۵۲
فالح الفیاض مشاور نخست وزیر عراق در امنیت ملی و رئیس سازمان بسیج مردمی این کشور (الحشد الشعبی) گفت: تا پایان داعش در عراق ساعاتی بیشتر نمانده است.
یک مقام عراقی : تا پایان داعش در عراق ساعاتی بیشتر نمانده است

وی عصر سه شنبه در دومین نشست گفت وگوی سیاسی در مرکز پژوهش های راهبردی سازمان بدر عراق، گفت: روحیه فداکاری و جانبازی رزمندگان عراقی در بسیج مردمی این کشور (الحشد الشعبی) موجب شد داعش شکست بخورد، ارتش عراق به جایگاه خود بازگردد و موضوع جدایی طلبی که مسعود بارزانی مطرح کرد، حل و فصل شود. 

وی گفت: حضور نیروهای داوطلب در الحشد الشعبی در این زمینه بسیار موثر بود. 

فالح الفیاض به اهمیت فتوای مرجعیت عالی عراق که در واقع ترجمان هویت واقعی ملت عراق بود، سبب شد ورق برگردد و حالت یاس و شکست جای خود را به مبارزه طلبی و پیروزی بدهد. 

او تصریح کرد: عراق با هجوم بزرگی از سوی داعش مواجه شد و برخی گمان کردند که دیگر این کشور تقسیم شده است، مسعود بارزانی هم دائم از کردستان عراق سخن می گفت گویی که نتیجه از پیش بدست آمده و عراق واقعا تقسیم شده است اما امروز جهان می بیند که مردم این کشور توان دفاع از باورها، ارزش ها و مقدسات خود را دارد. 

مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق یادآورشد: برخی از رهبران کرد آرمان های شخصی خود را آرمان های مردم می دانند و این یک اشتباه است. باید مسائل در کردستان به راه درستش بازگردد. آنچه (در بازپس گیری مجدد مناطق قبل از اشغال داعش، توسط دولت مرکزی عراق) اتفاق افتاد پیروزی همه عراقی ها اعم از کرد، عرب و ترکمان بود. 

رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت: ما بر وحدت ملی و احترام به انسان فارغ از وابستگی های قومی، دینی و مذهبی او تاکید داریم. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید