رسانه های چین: رهبر ایران مذاکره بر سر برنامه موشکی را رد کرد

کدخبر: ۱۸۷۸۲۹
رسانه های گروهی چین با انعکاس اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی گزارش دادند که حضرت آیت الله خامنه ای هر گونه مذاکره در باره برنامه موشکی را رد کرده است.
رسانه های چین: رهبر ایران مذاکره بر سر برنامه موشکی را رد کرد

به گزارش ایرنا ، شینهوا خبرگزاری رسمی چین نوشت: رهبر ایران مخالف آن است که برنامه های دفاعی و موشکی ایران به موضوعی برای چانه زنی و گفت و گو تبدیل شود.

این رسانه می نویسد: رهبر ایران در تازه ترین سخنرانی خود تاکید کرده است قابلیت های دفاعی جمهوری اسلامی ایران از جمله برنامه موشکی، قابل گفت و گو نیست.

تارنمای 'انگلیش نیوز' هم در گزارشی آورده است که از دیدگاه رهبر ایران، کشمکش اصلی این کشور با آمریکا و قدرت های غربی این است که آنها می خواهند بر منطقه تسلط داشته باشند.

این رسانه چینی افزود، از دیدگاه رهبر ایران، این آمریکاست که بشدت با نفوذ ایران در منطقه مخالفت می کند و همواره جمهوری اسلامی را در این زمینه مورد انتقاد قرار می دهد.

تارنمای 'گلوبال تایمز' و 'چاینا ارگ' نیز که از رسانه های مهم چین هستند، اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی را بازتاب داده و به نقل از ایشان نوشتند، ایران باید یک بنیان اقتصادی امن ایجاد کند و این مهم است که مردم از زندگی بهتری برخوردار باشند و اقتصاد هم مانند زمینه های دیگر باید امن باشد تا کسی نتواند ایران را تهدید کند.

به نوشته این رسانه ها رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار تقویت امنیت ایران است و برنامه های دفاعی ایران هیچوقت روی میز مذاکره قرار نخواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید