دوئل بزرگان فوتبال ایتالیا

کدخبر: ۱۸۷۸۵۱
دو تیم پرافتخار میلان و یوونتوس در هفته یازدهم لیگ ایتالیا امروز در سن سیرو به ملاقات هم خواهند رفت.
دوئل بزرگان فوتبال ایتالیا

دو تیم میلان و یوونتوس امروز و از ساعت 19:30 در آغاز هفته یازدهم لیگ ایتالیا برابر هم قرار می گیرند؛ دو تیم بزرگ سری A که قدمت و پیشینه بسیار غنی دارند و در کنار هم ۵۱ قهرمانی در لیگ را کسب کردند. شاید وضعیت یوونتوس در این دیدار بهتر از میلان باشد ولی نباید شانسی برای روسونری قائل نبود چرا که بازیکنان جوان و بااستعداد زیادی در میلان بازی می کنند.

یوونتوس که در رده سوم لیگ ایتالیا قرار گرفته است، چاره‌ای جز شکست میلان ندارد در غیر این صورت اختلاف این تیم با ناپولی و اینتر که در رده های اول و دوم هستند بیشتر خواهد شد. از طرفی میلان نیز با مونتلا پرفراز و نشیب ظاهر شده است و شاید باخت به یوونتوس صبر سران میلان را لبریز کند و حکم به اخراج این مربی بدهد.

* برترین گلزن

هیچکدام از بازیکنان فعلی دو تیم در رده های اول تا پنجم برترین گلزن این رقابت نبوده‌اند. شاید جدیدترین بازیکنان در این عرصه الساندرو دل پیرو و آندره شوچنکو باشند که به ترتیب ۶ و ۵ گل در این دیدار به ثمر رساندند. برترین گلزن مصاف یوونتوس و میلان خوزه آلتافینی است که ۱۳ گل وارد دروازه یوونتوس کرد و بعدها حضور در این تیم را تجربه کرد.

* بهترین روند برد

میلان در حد فاصل ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۲ به چهار برد پی در پی برابر یوونتوس رسید که بهترین آمار این تیم برابر یوونتوس است. در طرف مقابل یوونتوس بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ موفق شد هفت بار پیاپی در لیگ میلان را شکست دهد. در نهایت گل لوکاتلی ستاره جوان میلان در سال گذشته در ورزشگاه سن سیرو بود که شکست را به یوونتوس تحمیل کرد.

* بهترین برد

میلانی ها بهترین برد خود را برابر میلان در سال ۱۹۵۰ به دست آوردند و موفق شدند با نیتجه ۷ بر یک رقیب خود یوونتوس را از پیش رو بردارند. ۴۷ سال بعد از این نتیجه در سال ۱۹۹۴ این یوونتوس بود که در ورزشگاه سن سیرو دست به کار بزرگی زد و موفق شد ۶ بر یک میزبان خود را شکست دهد و به بهترین برد خود در مصاف های رودررو دست یابد.

* رکوردداران بازی

جان لوئیجی بوفون با ۲۶ بار بازی در این دیدار رکورددار است و شنبه می تواند برای بار ۲۷ در این دیدار حساس به میدان برود. او یک بار بیشتر از دل پیرو و دو بار بیشتر از پائولو مالدینی برای تیمش در این دیدار حساس به میدان رفته است. همچنین جورجیو کیه لینی نیز ۱۶ بار این بازی بزرگ را تجربه کرده است.

دو تیم میلان و یوونتوس شنبه در هفته یازدهم لیگ ایتالیا از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه سن سیرو شهر میلان برابر هم به میدان می روند دیداری که از اهمیت بسیار زیادی برای دو تیم برخوردار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید