فرمانده الحشد الشعبی: رکس تیلرسون تاجر سیاسی است

کدخبر: ۱۸۸۰۲۰
یکی از فرماندهان الحشد الشعبی در پاسخ به اتهامات وزیر خارجه آمریکا علیه تشکیلات بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و نایب رییس آن ابومهدی المهندس، از 'رکس تیلرسون' به عنوان تاجر سیاسی و از مجموعه تجار حلقه اطراف 'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریکا یاد کرد.

معین الکاظمی' رییس سابق شورای استان بغداد روز جمعه در گفت وگو با ایرنا گفت که وزیر خارجه آمریکا یکی از مجموعه تاجران سیاست در آمریکا است که اطراف دونالد ترامب رییس جمهور آمریکا حلقه زده اند و نمی توان اظهارات او را موضع یک سیاستمدار دانست.

وی اضافه کرد: اظهارات تیلرسون در عربستان و متهم کردن الحشد الشعبی به شبه نظامی بودن و برچسب تابعیت غیر عراقی به آن زدن و درخواست او برای خروج الحشد از اراضی عراق، مغایر با واقعیت است و آمریکا به خوبی می داند واقعیت چیست.

به گفته وی، فهم سیاسی تیلرسون بعد از این اظهارات در بین افکار عمومی عراق به استهزاء گرفته شده و این سخنان را در چارچوب اظهارات حلقه تجٌار آمریکایی می دانند که اطراف دونالد ترامپ در کاخ سفید حلقه زده اند.

الکاظمی افزود: اظهارات وزیر خارجه آمریکا به نوعی برای جلب رضایت ریاض و همسو با فشارها و خواست آل سعود درباره الحشد الشعبی عنوان شده است.

این فرمانده الحشد الشعبی افزود: آنچه جای تعجب دارد اینکه همزمان با این سخنان، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره حاج ابومهدی المهندس گفت که وزارت خارجه آمریکا نام المهندس را در فهرست تروریسم جای داده است.

معین الکاظمی تاکید کرد: ابومهدی المهندس و دیگر مبارزان همراه او، نقش اساسی در جنگ با داعش و تروریسم و آزادی عراق و جهان از شر تروریسم داشته اند و مبارزات آنها در تحقق پیروزی ها برای باندهای داعش در عراق نقش اساسی داشته است.

وی ادامه داد: این روشی که آمریکایی ها در پیش گرفته اند، خط مشی منافع است و هرکس با منافع و مواضع آنها همراه باشد، مدافع حقوق بشر و ضد تروریسم است هر چند که این شخصی جنایتکار و مجرم باشد و هرکس که ضد گرایش های استکباری و طرح های تروریستی آنها در منطقه و جهان قرارگرفت، به تروریسم و اتهام های دیگر متهم می شود.

وی مردم مظلوم یمن را نمونه بارز این ادعا برشمرد و افزود: به اعتقاد ما آنچه در طول دو سال و نیم گذشته از بمباران و نسل کشی روزانه علیه مردم یمن اعم از زنان و کودکان و انتشار روزافزون بیمارهای کشنده در این کشور مظلوم رخ می دهد، یک سیاست هدفمند است و آمریکا هرگز در قبال آن موضعی نگرفت.

وی درباره وضعیت کنونی جبهه های نبرد علیه داعش در عراق اضافه کرد: در حال حاضر عملیات نظامی در قائم و راوه در غرب الانبار برای پایان دادن نهایی به خرافه داعش در عراق جریان دارد و به زودی کل عراق از آفت تروریسم پاکسازی می شود.

وی پیش بینی کرد که عملیات در غرب الانبار در مدت زمان کوتاهی به سرانجام برسد زیرا به اعتقاد او، روحیه داعش به شدت در هم شکسته و در مقابل روحیه نیروهای عراق و الحشد الشعبی در بالاترین سطح قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید