از سوی بحرین مطرح شد

درخواست تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس

کدخبر: ۱۸۸۲۵۱
وزیر خارجه بحرین خواستار تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس شده و تأکید کرده تا زمانی که این کشور حاضر به پذیرش درخواست 4 کشور نشود، بحرین نیز در کنار قطر در نشست‌های شورای همکاری شرکت نخواهد کرد.
درخواست تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش فارس، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین اعلام کرده که اقدام صحیح برای حفظ شورای همکاری خلیج فارس،‌ تعلیق عضویت قطر است.

بنا بر گزارش شبکه «العربیه»، وزیر خارجه بحرین در پیامی توئیتری اعلام کرد: «اقدام صحیح برای حفظ شورای همکاری خلیج (فارس)،‌ تعلیق عضویت قطر است تا زمانی که بتواند ذهن خود را کنترل کرده و به درخواست‌های کشورهای ما احترام بگذارد».

خالد بن احمد آل خلیفه در ادامه پیام توئیتری خود تأکید کرده است:‌ «...اما ما با خروج قطر از شورای همکاری مشکلی نداریم».

وی همچنین گفته است: «بحرین در نشستی که قطر نیز حضور داشته باشد، شرکت نخواهد کرد و کنار قطر که هر روز به ایران نزدیک‌تر می‌شود و نیروهای خارجی را آماده می‌کند نخواهد نشست، این‌ها اقداماتی خطرناک برای امنیت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) هستند».

بنا بر این گزارش، در تاریخ 5 ماه می سال جاری میلادی، کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود با قطر را متوقف کرده و این کشور را به حمایت از تروریسم و پناه دادن به تروریست‌ها متهم کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید