راهکار محسن رضایی برای حل مساله عضو زرتشتی شورای شهر یزد

کدخبر: ۱۸۸۳۰۴
یرنا نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در فضای مجازی نوشت: اگر مجلس و شورای نگهبان نتوانند مساله سپنتا نیکنام را حل کنند به این مجمع مراجعه کنند؛ حل می شود.
راهکار محسن رضایی برای حل مساله عضو زرتشتی شورای شهر یزد

محسن رضایی در صفحه توییتر شخصی خود نوشت: نظام اسلامی بن بستی ندارد؛ مجمع تشخیص در صورت تشخیص مصلحت قادر است از تصمیم مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان نیز عبور کند.

793246_967

بر اساس رای شعبه 45 دیوان عدالت اداری که در خصوص شکایت علی اصغر باقری یکی از نامزدهای انتخابات شورای شهر یزد که در انتخابات با کسب هفت هزار و 707 رای، نفر چهل و پنجم شد و به شورای پنجم راه نیافت، آمده است: دستور موقت مبنی بر توقف فعالیت سپنتا نیکنام فرزند ارشام در شورای شهر یزد تا تعیین تکلیف نهایی پرونده صادر شده است. 

در رای دیوان عدالت اداری عنوان شده است: با توجه به محتویات پرونده و نظریه شماره 240 . 100 . 96 مورخ 26 . 1 . 96 فقهای شورای نگهبان (نظر آیات جنتی در خصوص عضویت اقلیت ها در شوراهای اسلامی) مبنی بر خلاف شرع بودن تبصره 1 ماده 26 قانون تشکیلات و وظایف انتخابات شورای اسلامی کشور مصوب سال 1375 و بند 11 این ماده، ضرورت امر و فوریت آن از نظر این مرجع احراز شد. 

به استناد مواد 34 تا 38 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، دستور موقت به شرح خواسته صادر و اعلام می گردد، دستور موقت صادره قطعی است. 

نیکنام در دوره چهارم عضو شورای شهر بود و با توجه به جمعیت حدود 6 هزار نفری زرتشتیان استان یزد، بخش اعظم رای این عضو شورا، مسلمان هستند. 

شورای شهر یزد 11 عضو دارد که یکی از آنان سپنتا نیکنام از اقلیت زرتشتی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید