رئیس ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا دستگیر شد + واکنش ترامپ

کدخبر: ۱۸۸۳۷۴
رسانه آمریکایی به نقل از یک منبع آگاه خبر داده که «از پل پل منافورت ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و ریک گیت شریک تجاری او خواسته شده که خود را به مقامات فدرال تسلیم کنند». تلویزیون سی ان ان روز دوشنبه گزارش داد: پل منافورت، رییس سابق ستاد مبارزات انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ خود را تسلیم رابرت مولر، قاضی ویژه وزارت دادگستری برای رسیدگی به اتهام ارتباط غیر قانونی با مسکو در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کرد.
رئیس ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا دستگیر شد + واکنش ترامپ

به گزارش فارس ، یک رسانه آمریکایی از صدور قرار تعقیب برای رئیس سابق کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و همچنین شریک بازرگانی این مدیر تبلیغاتی خبر داده است.

روز شنبه هفته جاری، در خبرها آمده بود که «رابرت مولر»، دادستان ویژه تحقیق دربارۀ دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016، اولین اتهامات را در این پرونده مطرح کرده است. 

بنا بر گزارش‌ها، به دستور یک قاضی فدرال، این اتهامات هنوز مهر و موم شدند اما به گفته منابع آگاه، متهم یا متهمان، ممکن است تا روز دوشنبه دستگیر شوند(جزئیات بیشتر).

حالا امروز دوشنبه نیویورک تایمز خبر داده که برای رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در کارزار انتخابات 2016 قرار تعقیب صادر شده است.

در این گزارش به نقل از یک مقام آگاه و مطلع، آمده است: «از پل مَنَفورت(رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ) و ریک گیت شریک تجاری او خواسته شده که روز دوشنبه خود را به مقامات فدرال تسلیم کنند».

نیویورک تایمز البته در ادامه افزود: «اتهامات علیه آقای پل منافورت رئیس سابق کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور ترامپ و آقای گیتس شریک تجاری پل منافورت، در حال حاضر مشخص نیست».

گفته می‌شود رئیس سابق کارزار ترامپ با اتهام‌هایی از قبیل نقض قوانین فدرال مالیاتی، پولشویی و عدم انتشار کامل درآمدهای ناشی از لابی کردن به نفع شرکت‌های خارجی مواجه بوده و تحقیقات درباره او در جریان بوده است.  

پلیس فدرال آمریکا(اف‌بی‌آی) با گذشت ساعتی پس از انتشار این خبر، اعلام کرده که آقای پل منافورت ساعت 08:15 صبح امروز(به وقت محلی) خود را به این نهاد تحویل داده است.

انتشار خبر بازداشت رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ، واکنش رئیس‌جمهور آمریکا را در پی داشت.

او در توئیتر نوشت: «ببخشید این موضوع(موارد اتهامی رئیس سابق ستاد انتخاباتی او) مربوط به سال‌ها قبل و پیش از آنکه پل منفورت بخشی از کمپین من بشود، است. چرا هیلاری(کلینتون) حقه‌باز و دموکرات‌ها محور تمرکز نیستند؟؟؟؟»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید