استراتژی سایبری آمریکا علیه ایران

کدخبر: ۱۸۸۵۳۱
رئیس سازمان پدافند غیرعامل استراتژی آمریکا را در حوزه فضای سایبری علیه ایران تشریح کرد و گفت:بازی با افکار عمومی در شبکه های اجتماعی یکی از این استراتژی هاست.
استراتژی سایبری آمریکا علیه ایران

سردار غلامرضا جلالی در همایش نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات روندهای موجود در فضای سایبری و استراتژی آمریکا علیه ایران در این فضا را تشریح کرد و گفت: امروز وقتی مدل های استراتژی های آمریکا را که از سوی دونالد ترامپ مطرح شده بررسی می کنیم می بینیم که یکی از استراتژی های مهم دیپلماسی عمومی در شبکه های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه این مقوله با عنوان اینترنت بر مردم IOP شناخته می شود گفت: به هم پیوستگی مردم در فضای مجازی آسیب ها و تهدیدهایی را از جمله ارزیابی مردم، قابلیت سنجش نظر، مدیریت افکار عمومی، جریان سازی امنیت سیاسی و براندازی را به همراه خواهد داشت.

جلالی گفت:در مدل استراتژی که دونالد ترامپ دنبال می کند بازی با افکار عمومی و جریان سازی افکار عمومی یکی از ابزارهاست تا ملت علیه دولت خودشان قیام کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در این استراتژی شبکه های اجتماعی به عنوان یک راهکار دیده شده اند و به راحتی می توانند بر افکار عمومی مدیریت کرده و تاثیرگذار واقع شوند.

وی با اشاره به سخنان دونالد ترامپ در حوزه سایبری گفت: اگرچه وی در این باره مبهم سخن می گوید اما مفهوم این سخنان و استراتژی به کار گرفته شده حمله و تهدید سایبری است به همین دلیل ما نیز باید برای دفاع آماده باشیم.

جلالی تصریح کرد: به رغم برنامه ریزی حمله به زیرساخت های حیاتی کشور و حتی کاشت ایمپلنت برای تخریب زیرساخت ها اما آمریکا، ایران را به عنوان مهاجم سایبری معرفی می کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با انتقاد از اینکه بدون تنظیم مقررات و قانون از تکنولوژی های وارداتی استفاده می کنیم، گفت: قابلیت مدیریت در این ابزارها برای ما فراهم نیست و این یک تهدید است چرا که امروزه موضوع انتقال داده ها و فناوری های مختلف از فرضیه به واقعیت نزدیک شده و ما در مدل استفاده از این فناوری ها نقشی نداریم.

وی با اشاره به استقرار ویروس های بیولوژیک در فضای سایبری افزود: به دلیل این ترکیب های فناورانه، ارتش نظامی سایبری در دنیا در حال شکل گیری است و ما نیز باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

جلالی با تاکید بر اینکه باید الزامات خاص در حوزه پدافند سایبری در شبکه ملی اطلاعات تعریف شود، اضافه کرد: نیازمند تعریف قلمرو ملی سایبری در قالب شبکه ملی اطلاعات هستیم تا بتوانیم مرزهای سایبری کشور را لایه بندی و حیطه بندی امنیتی کرده و مشخص کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه در تمام حوزه هایی که وابستگی خارجی داریم تحریم ها روز به روز بیشتر می شوند، گفت: امکان حفاظت از بیگ دیتا در شبکه های اجتماعی داخل کشور باید فراهم شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید