واکنش مقامات بین‌المللی به حمله نیویورک

کدخبر: ۱۸۸۶۰۰
مقامات بین‌المللی در پیام‌هایی جداگانه با خانواده قربانیان «حمله تروریستی» نیویورک ابراز همدردی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛  مقامات بین‌المللی به حمله شب گذشته در نیویورک، که  بر اثر ۸ نفر کشته و دست‌کم ۱۱ نفر زخمی شدند، واکنش نشان دادند و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کردند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در پیامی در توییتر با قربانیان حمله نیویورک ابراز همدردی کرد. او در توییت خود نوشت: «امروز قلب ما با مردم میزبان مقر سازمان ملل در نیویورک است. امروز همه ما در مقر سازمان ملل نیویورکی هستیم.»

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز سه‌شنبه شب در توییتر با اعلام همبستگی با آمریکا تاکید کرد «مبارزه برای آزادی بیش از هر زمان دیگری ما را متحد می‌کند».

او پس از «اقدام تروریستی» نیویورک اعلام کرد «من ابراز احساسات و همبستگی فرانسه را با نیویورک و آمریکا بیان می‌کنم».

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در توییتی در واکنش به حمله تروریستی نیویورک نوشت: «در نیویورک حمله‌ای دیگر از سوی یک فرد بسیار بیمار و روانی صورت گرفت. نیرو‌های پلیس به شدت و از نزدیک در حال پیگیری این مسئله هستند. این حملات نباید در آمریکا روی دهد.»

او  سپس در توییتی دیگر نوشت:«ما نباید به داعش اجازه دهیم پس از شکست در خاورمیانه و مناطق دیگر بازگردد یا وارد کشورمان بشود. دیگر کافی است.»

راننده یک کامیونت شب سه‌شنبه در جنوب منهتن نیویورک چند دوچرخه‌سوار را زیر گرفت که به کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن دست کم ۱۱ نفر منجر شد. مقامات آمریکایی این حمله را «اقدام تروریستی» توصیف کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید