به نام اربعین به کام سارقین!

کدخبر: ۱۸۸۷۰۷
همچنان که با گذشت هر روز به برگزاری آیین مقدس اربعین حسینی نزدیک تر می شویم نوع ترفندها و کلاهبرداری عده ای سودجو نیز به منظور پر کردن جیب خود تغییر کرده و از ظرافت خاصی برخوردار می شود.

به گزارش ایرنا ، همزمان با نزدیک شدن برگزاری آیین اربعین حسینی عده ای سودجو و فرصت طلب با سو استفاده از اعتماد و احساسات مردم در فضای مجازی دست به کلاهبرداری با ترفندهای مختلفی زده و به دنبال شکار افراد ساده لو هستند.

اخیرا این افراد سودجو و کلاهبردار در شبکه های مختلف اجتماعی در فضای مجازی علاوه بر تبلیغات در خصوص صدور ویزای ارزان قیمت با اخذ مبلغ های غیر واقعی و بسیار کمتر از نرخ تعیین شده اقدام به صدور ویزای جعلی کرده و زائران اربعین را در بدو خروجی از گلوگاههای کشور دچار مشکل می کنند.

سارقین اعتماد و اعتقادات مذهبی مردم که با هر ترفندی به فکر جمع آوری اموال نامشروع خود هستند در این ایام خاص که فضای کشور دارای جوی معنوی است با هر ترفندی به دنبال کلاهبرداری بوده و به عواقب آن که باعث از بین رفتن اعتماد عموی و اشاعه فرهنگ غلط در جامعه را خواهند شد، نیستند.

در این میان عده ای با طراحی تصاویری خاص و معنوی در کانالهای مختلف شبکه های اجتماعی و درج روایت هایی از ائمه (ع) نوع دیگری از کلاهبرداری را رقم می زنند.

این عده عمدتا پس از نشر برخی روایت ها و احادیث در کنار تصاویری از کربلای معلی و غیره شماره کارت عابر بانک های شخصی خود را در قالب کمک به ستاد های مختلف اربعین معرفی کرده و مردم را به صورت مستقیم و غیر مستقیم تشویق و ترغیب به واریز نذورات و کمک های نقدی به این حساب ها می کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز در این خصوص گفت: مردم با هوشیاری کامل مراقب ترفند های مختلف کلاهبرداری بوده و به هیچ وجه به اینگونه تبلیغات دروغین توجه نکنند.

شهریار حیدری اظهار داشت: برای اخذ نذورات و کمک های نقدی و غیره می توانند به سامانه ستاد بازسازی عتبات عالیات مراجعه کرده و نسبت به نذر خود اقدام نمایند.

وی با هشدار به سودجویان و کلاهبردارانی که در این زمینه از اعتماد عمومی سواستفاده کرده و موجب اشاعه فرهنگ غلط کلاهبرداری می شوند، گفت: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با مسئولان امنیتی و رصد تمامی اطلاعات و اخبار فضای مجازی با افراد متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز تاکید کرد: براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مسئولیت کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه زائران اربعین به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته شده است. 

حسن پلارک اظهار داشت: به همین منظور مردم سراسر کشور می توانند کمک های نقدی خود را برای برپایی کنگره عظیم اربعین حسینی به شماره حساب 1040 بانک‌های ملی، ملت و پست بانک واریز نمایند.

وی گفت: همچنین هموطنان می توانند با شماره گیری کد #1040*780* از طریق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، نذورات خود را اهداء کرده و در فیض میزبانی از زائران اربعین حسینی مشارکت کنند.

به گفته مسوولان امر سال گذشته حدود دو میلیون نفر از هموطنانمان برای حضور در آیین اربعین راهی عتبات شدند که این رقم برای امسال حدود سه میلیون نفر پیش بینی شده است البته ناگفته نماند طبق آخرین اخبار ارسال تا صبح امروز حدود دو میلیون ویزای زائران اربعین صادر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید