مک‌کین هرچه را که ترامپ مظهر آن بود به باد انتقاد گرفت

کدخبر: ۱۸۸۷۱۵
سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در سخنانی بدون اشاره مستقیم به نام رئیس‌جمهور آمریکا از سیاست‌های او در زمینه‌های مختلف انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نوشته هافینگتون پست، جان مک‌کین، سناتور معروف آمریکایی بار دیگر  دونالد ترامپ و طرفدارانش را به باد انتقاد گرفت.

بر اساس این گزارش، مک کین، سناتور ایالت آریزونا، از هر آنچه ترامپ، مظهر آن است، از «ئتوری‌های واهی توطئه» گرفته تا پیشنهاد ترامپ برای احداث دیوار بین مرز آمریکا و مکزیک به شدت انتقاد کرد.

او دوشنبه شنبه در دانشکده نیروی دریایی گفت: «زمان آن است تا بیدار شویم. من به آمریکا ایمان دارم. توانمندی ما بیش از این است. من شاهد این توانمندی بوده‌ام. ما (آمریکایی‌ها) انسان امیدوار و دلسوزی هستیم.»

این سناتور جمهوری‌خواه سپس با انتقاد از فقدان «مصالحه و همکاری اصولی» گفت: «ما چشم خود را به روی لزوم رهبری، (استفاده از) فرصت‌ها و خطرات واقعی این جهان بسته‌ایم. ما چشم خود را به روی اتاق‌های پژواک بسته‌ایم؛ اتاق‌هایی که دیدگاه‌های ما همواره در آن‌ها تایید می‌شود و اطلاعاتی که مغایر با این دیدگاه‌هاست، همواره جعلی است.»

مک‌کین که شش دوره سناتور بوده است، از ترامپ نام نبرد، اما با پرداختن به سیاست‌ها و لفاظی‌های ترامپ گفت: «ما باید با تبلیغات و تئوری‌های واهی توطئه مبارزه کنیم. ما باید با انزواطلبی، حمایت‌گرایی و بومی‌گرایی مبارزه کنیم. ما باید کسانی را که موجب تشدید اختلافات ما خواهند شد، شکست دهیم. ما باید به پسران و دخترانمان یادآوری کنیم که با خراب کردن دیوار‌ها به قدرتمندترین کشور روی زمین تبدیل شده ایم، نه با دیوار کشی.»

وی این سخنان را در صفحه‌اش در توئیتر نیز قرار داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید