استقلال به «دفاع اتوبوسی» متوسل شد !

کدخبر: ۱۸۸۷۳۰
اصطلاح «دفاع اتوبوسی» چند سالی است که در فوتبال دنیا رایج شده است. استقلالِ شفر در بازی با نفت تهران در لحظه ایی از بازی دفاع اتوبوسی داشت.
استقلال به «دفاع اتوبوسی» متوسل شد !

به گزارش وبسایت نود، پرس از جلو و حضور مداوم مهاجمان در کارهای دفاعی چیزی بود که مدت‌ها از استقلال دیده نشد. با حضور شفر، این مربی آلمانی از ابتدا به اهمیت این موضوع اشاره کرد. شفر در گفت‌وگوهای زیادی اشاره کرد که برای کاهش تعداد گل‌های خورده استقلال، نیازمند کمک بازیکنان تهاجمی در کارهای دفاعی است. منظور شفر این نبوده که هافبک‌ها و دفاع‌ها به عقب برگردند و استقلال با یازده بازیکن دفاع کند. شفر گفته که مهاجمان زمانی که توپ در اختیار بازیکن حریف است، نباید بی‌تفاوت قدم بزنند. آن‌ها هم از جلو باید پرس کنند و اجازه پاس‌‌کاری را از حریف بگیرند. از یک ‌سوی دیگر شفر راجع به بازی تهاجمی و زیبا هم صحبت کرده بود. شفر در این مورد گفته بود: «نمی خواهم تیمم ١٠نفر عقب باشد و یک نفر جلو و سانتر کنیم، هواداران هم بازی زیبا می خواهند و هم نتیجه، این چیزی است که من هم دنبالش هستم.»

راه سرمربی آلمانی برای پیاده‌سازی هر دوی این تاکتیک‌ها، پرس و فشار از جلو بود. استقلال با بازیکنان زیاد در زمین حریف حضور پیدا می‌کند و اجازه نمی‌دهد که حریف راحت پاس بدهد. حتی در بازی جام حذفی، همین تاکتیک باعث شد که فرشید اسماعیلی گل اول را روی پاس اشتباه مدافع نساجی بزند. 

600x292xsssss.jpg.pagespeed.ic.NPrzYLukaT

در این تصویر به جز دروازه‌بان و دو مدافع استقلال، بقیه بازیکنان در زمین حریف مشغول پرس بازیکنان نفت هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید