پوتین در تهران به دنبال چه بود؟/برداشت متفاوت رسانه هاى آمریکایى و اسراییلى

کدخبر: ۱۸۸۷۷۱
سایت آمریکایی سی ان بی سی: این سفر در این زمان که تهران تحت فشار قرار دارد بسیار حائز اهمیت خواهد بود. همچنین پوتین با انجام این سفر قصد داشت که بار دیگر اتحاد خودش با ایران را به رخ ترامپ بکشد / هاآرتص: پوتین این سفر را کاملا با اسرائیل هماهنگ نموده و در حال حاضر به دنبال دستیابی به راهی بینابین در سوریه است تا بتواند منافع اسرائیل را نیز تامین کند!
پوتین در تهران به دنبال چه بود؟/برداشت متفاوت رسانه هاى آمریکایى و اسراییلى

ولادیمیر پوتین دیروز برای دومین بار در چند سال اخیر به تهران سفر کرد و در این سفر که برای نشست سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان انجام می شد با رئیس جمهور و همچنین مقام معظم رهبری دیدار کرد.

 

به گزارش نواندیش، این سفر با توجه به شرایط حساس کنونی و افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار بود و درست به همین خاطر است که اکثر رسانه های جهان به پوشش اخبار این دیدار و اهداف آن پرداختند. در این گزارش قصد داریم برخی از این واکنش ها را بررسی کنیم.

 

 

بلومبرگ در واکنش به حضور پوتین در تهران نوشت: پوتین با سفر به ایران نشان داد که به صورت جدی مخالف اعمال تحریم های جدید علیه ایران بوده و تمام قد از برجام حمایت می کند. از سوی دیگر پوتین اعلام کرد که با ایران بر سر آتش بس در سوریه به توافقات خوبی رسیده و بدین ترتیب به نظر می رسد دو کشور همچنان به همکاری خود در سوریه ادامه دهند.

 

از سوی دیگر با توجه به صحبت های انجام شده بین دو کشور در حوزه انرژی به نظر می رسد باید در آینده نزدیک شاهد همکاری های اقتصادی بیشتری بین دو طرف باشیم.

 

سایت آمریکایی سی ان بی سی نیز به طور گسترده به تحلیل اهداف سفر پوتین به تهران پرداخت و تیتر زد: پیامی که پوتین با این سفر ارسال کرد چه بود؟ این سایت در این باره نوشت: این سفر در این زمان که تهران تحت فشار قرار دارد بسیار حائز اهمیت خواهد بود. همچنین پوتین با انجام رفتن به تهران قصد داشت که بار دیگر اتحاد خودش با ایران را به رخ ترامپ بکشد. 

 

 

این سفر در رسانه های عربی نیز واکنش هایی را برانگیخت، الجزیره در مقاله ای مفصل هدف اصلی پوتین از این سفر را رسیدن به تفاهم برای حل بحران سوریه و گسترش همکاری های اقتصادی دانست و نوشت: روز چهارشنبه پوتین در سفر به تهران با رئیس جمهوری و رهبر ایران دیدار کرد و در مرحله اول در مورد بحران سوریه بحث نمود.

 

همچنین رئیس غول نفتی روسیه یعنی شرکت روسنفت نیز که پوتین را همراهی می کرد قراردادی به ارزش 30 میلیارد دلار برای ساخت پروژه های مشترک نفت و گاز  با شرکت ملی نفت ایران (NIOC) امضا کرد.

 

اما این سفر از چشم رسانه های اسرائیلی مانند تایمز آف اسرائیل و هاآرتص نیز دور نماند و آن ها به تحلیل این سفر پوتین به تهران پرداختند. هاآرتص در سر مقاله امروز خود نوشت: پوتین این سفر را کاملا با اسرائیل هماهنگ نموده و در حال حاضر به دنبال دستیابی به راهی بینابین در سوریه است تا بتواند منافع اسرائیل را نیز تامین کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید