تحرکات احزاب منطقه کردستان عراق برای لغو منصب ریاست این منطقه

کدخبر: ۱۸۸۸۱۸
یکی از رهبران حزب گوران منطقه کردستان عراق می‌گوید احزاب سیاسی این منطقه برای لغو منصب ریاست منطقه کردستان، تلاش‌هایی را آغاز کرده‌‌اند.

ه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، احزاب سیاسی منطقه کردستان عراق به دنبال لغو منصب ریاست این منطقه هستند.

محمود الشیخ وهاب، از رهبران حزب گوران (التغییر) کردستان امروز پنجشنبه گفت که فراکسیون‌های گوران، جماعت اسلامی و تعدادی از افراد عضو در اتحادیه میهنی کردستان در تلاش‌اند قانونی در پارلمان منطقه کردستان جهت لغو منصب ریاست این منطقه به تصویب برسانند.

به گزارش وبگاه موازین، وی افزود: «تعدادی از تصمیمات سرنوشت ساز وجود دارد که مربوط به مردم کردستان است ولی از طرف شخص بارزانی اتخاذ شده است».

وهاب ادامه داد، اتخاذ این تصمیمات یک‌جانبه از سوی مسعود بارزانی مشکلات متعددی به وجود آورده که بارزترین آن‌ها بحران فعلی با بغداد است.

این رهبر حزب گوران تأکید کرد: «دیگر نمی‌خواهیم تجربه گذشته، با سیطره رئیس منطقه کردستان بر تصمیمات و تعطیل کردن پارلمان تکرار شود».

وی گفت که اقدامات در راستای تبدیل نظام در منطقه کردستان عراق از ریاستی به پارلمانی شروع شده است.

پارلمان کردستان عراق دیروز چهارشنبه از کناره‌گیری مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان بعد از پایان دوره ریاستی وی خبر داد.

بارزانی این هفته یکشنبه اعلام کرد که با پایان دوره دوم ریاستی خود دیگر قصد تمدید این دوره را ندارد و از ریاست منطقه کردستان کناره گیری می‌کند.

وی در نامه‌ای که به پارلمان کردستان نوشته بود، از پارلمان خواست که اختیارات وی را بین 3 قوای مقننة، مجریه و قضائیه توزیع کند.

با این حال، حزب گوران که از این احزاب مخالف مسعود بارزانی است، می‌گوید کلیه اختیارات، همچنان در دست وی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید