استقبال سپاه از پیشنهاد گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان

کدخبر: ۱۸۸۸۲۶
جریان‌های سیاسی به هر میزان که به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب پایبند باشند، سپاه مخلص آنها هم هست.
استقبال سپاه از پیشنهاد گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به پیشنهاد تعامل و گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان با سپاه، از تعامل با همه جریان های پایبند به انقلاب استقبال کرد.

مرتضی حاجی از چهره‌های اصلاح‌طلب روز سه شنبه پیشنهاد داده بود که اصلاح‌طلبان با سپاه هم وارد گفت‌وگو و تعامل شوند. او به خبرآنلاین گفته بود: «رایزنی با شورای نگهبان، مجلس، عناصر اثرگذار، قوه قضائیه، حتی تشکل‌های دیگر اثرگذار بد نیست. سپاه یک مجموعه‌ای از درون ملت است. هیچ مجموعه‌ای نیست که نقصی در کارش نباشد و ایرادی به کارش نباشد، اما با وجود آن ایرادها باید ارتباطات حفظ شود و تا جایی که امکانش است برای رفع آن ایرادها به هم کمک کنیم.» وی افزوده بود: «معتقدم اصلاح‌طلبان با احزاب رقیب، با اصلاح‌طلبانی که می‌گویند ما بیرون ماندیم، با اصولگراهای خیلی تند، با سپاه و ... گفت‌وگو کنند، بالاخره ما منادی گفت‌وگو هستیم. وقتی می‌توان با یک دولت خارجی نشست، گفت‌وگو کرد و به نتیجه رسید، پس در درون کشور هم باید این هنر را داشته باشیم که با گفت‌وگو به نتیجه برسیم.»

سردار رمضان شریف روز گذشته در غرفه روزنامه ایران در نمایشگاه مطبوعات و در واکنش به این پیشنهاد گفت: من از آن طرف ماجرا نگاه می‌کنم و می‌گویم سپاه ورای جریان‌های سیاسی و نامگذاری‌هایی که در سال‌های اخیر بیشتر با عناوینی همچون اصلاح‌طلبی، اصولگرایی و اعتدالی مطرح شده است، متعلق به همه ملت ایران است. به گفته وی، سپاه علاقه‌مند است از همه ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد برای پیشرفت، آبادانی، رفاه و امنیت کشور استفاده کند و متقابلاً به آنها هم کمک کند. شریف ادامه داد: حالا برخی جریان‌های سیاسی که در تعاملات و مناسبات بین خود ممکن است تفاوت‌هایی در خط مشی‌های خود احساس کنند که این به خودشان مربوط است ولی سپاه متعلق به همه است. سخنگوی سپاه تأکید کرد: جریان‌های سیاسی به هر میزان که به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب پایبند باشند، سپاه مخلص آنها هم هست.

شریف در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص ارزیابی خود از همکاری‌های بین سپاه و دولت هم گفت: سپاه بر اساس استراتژی و خط مشی که برایش تعریف شده است، تحت امر رهبر معظم انقلاب وظایف خود را انجام می‌دهد و بنای اولیه اش هم کمک به دولت‌هاست چون برداشت ما این است که هر دولتی که از سوی مردم انتخاب می‌شود، دولت نظام است. وی ادامه داد: دولت اگر موفقیت‌های بیشتر و کارآمدی بهتری داشته باشد به منزله کارآمدی نظام است و خواسته و آرزوی دوستداران و حامیان انقلاب هم چیزی جز کارآمدی بیشتر نظام نیست. بنابر این هیچ دلیلی نمی بینم که سپاه و دولت با همدیگر همکاری نداشته باشند یا به هم کمک نکنند.

این مقام ارشد سپاه با اشاره به پیام این نهاد نظامی بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت: در آن پیام رسمی، ما اعلام آمادگی کردیم برای همکاری و تاکنون هم از هیچ کمکی دریغ نکرده‌ایم. وی افزود: البته در ایام انتخابات بحث‌هایی از سوی برخی دوستان دولتی بیان شد که به نظر من طبیعی بود و به اقتضای ایام انتخابات و رأی گیری بود و در اساس هیچ عدم همکاری بین سپاه با دولت وجود نداشته و ندارد.

رمضان شریف ادامه داد: سخنان رئیس جمهوری امریکا و تلاش‌های امریکایی‌ها برای ترسیم چند صدایی در کشور و عدم وحدت در بین نهادهای انقلاب باعث شد که دوستان دولتی هم علنی تر و شفاف تر از سپاه و کارکردهای آن دفاع کنند و ما هم بدون هیچ گونه نیت خوانی آن را به فال نیک می‌گیریم و معتقدیم که همکاری سپاه و دولت در حوزه‌های تعریف شده و قانونی خود کماکان ادامه خواهد یافت. سخنگوی سپاه تأکید کرد: قاعدتاً به هر میزانی که دولت بستر بیشتری برای همکاری فراهم کند، همکاری‌ها هم افزایش می‌یابد

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید