رئیس جمهوری آمریکا مطرح کرد

درخواست اعدام برای عامل حمله تروریستی منهتن

کدخبر: ۱۸۸۸۷۳
رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه فرستادن عامل حمله منهتن به زندان گوانتانامو زمانبر است، خواستار اعدام هرچه سریعتر او شد.
درخواست اعدام برای عامل حمله تروریستی منهتن

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر از احتمال فرستادن «سیف الله سایپف» عامل حمله تروریستی منهتن به زندان گوانتانامو گفته بود، روز پنجشنبه از این تصمیم صرفنظر کرد.

وی علت این عقب نشینی را زمانبر بودن این امر نسبت به اقدام در نظام داخلی آمریکا توصیف کرده و خواستار اعدام هر چه سریعتر سایپف شد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: دوست داشتم تروریست نیویورک را به گوانتانامو بفرستم اما این فرایند زمانبرتر از اقدام در نظام فدرال است.

وی با بیان اینکه نگهداشتن او در محل جنایتی که مرتکب شده مناسب است، افزود: (این روند) باید سریع پیش رود. اعدام!

ترامپ پیشتر نیز در پیامی دیگر در صفحه توئیتر خود خواستار مجازات اعدام برای سایپف شده بود.

سایپف سه شنبه شب با وانت تعدادی دوچرخه سوار و عابر پیاده را در منهتن نیویورک زیر گرفته و باعث کشته شدن ۸ نفر و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر شد.

سایپف در سال ۲۰۱۰ از طریق برنده شدن در بخت آزمایی اقامت در آمریکا به طور قانونی وارد این کشور شده بود.

مقام های آمریکایی این واقعه را یک حمله تروریستی تلقی کردند. یادداشتی که از خودرو سایپف پیدا شده، مشخص می کند که وی با گروه تروریستی تکفیری داعش بیعت کرده بود.

اگرچه تا روز گذشته اظهار نظری درباره این حمله از سوی داعش منتشر نشده بود، این گروه تروریستی روز پنجشنبه مسئولیت آن را به عهده گرفت.

در پی این حادثه ترامپ دستور نظارت شدید بر ورود مسافران به این کشور را صادر و وعده داد که برنامه بخت آزمای کارت سبز اقامت در آمریکا را لغو کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید