ابوالغیط: با منطق زور بحران سوریه حل نمی‌شود

کدخبر: ۱۸۸۹۸۹
دبیرکل اتحادیه عرب گفت، منطق زور برای دستیابی به راهکاری دائمی درباره سوریه کفایت نمی‌کند و باید گفت‌وگوی ملی میان همه طرف‌ها انجام شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از  آناتولی، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در حاشیه کنگره‌ بین‌المللی"صیر بنی یاس" در امارات گفت، شیوه فعلی در تحمیل راهکارهایی برای بحران سوریه منجر به ثبات درازمدت در این کشور نمی‌شود و تنها به راهکارهایی شکننده و کوتاه مدت می‌انجامد.

وی با بیان اینکه منطق زور برای دستیابی به راه حلی دائمی کفایت نمی‌کند، خواهان گفت‌وگوی ملی همه طرف‌ها برای دستیابی به منافع ملی و نه راه‌حل‌های موقت و جزئی شد.

ابوالغیط بر اهمیت نقش اتحادیه عرب در حل سیاسی بحران سوریه با نظارت سازمان ملل تاکید کرد.

دی‌میستورا نیز ابوالغیط را در جریان مقدمات هشتمین دور از مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه قرار داد.

قرار است این نشست در ۲۸ نوامبر برگزار شود. هفت دور از مذاکرات ژنو درباره بحران سوریه برگزار شده و هیچ مصوبه‌ای برای حل این بحران صادر نشده است.

این دیدارها در ژنو به بررسی چهار موضوع قدرت انتقالی، قانون اساسی، انتخابات و مبارزه با تروریسم متمرکز است.

این در حالی است که شرکت‌کنندگان در این مذاکرات درباره اولویت موضوعات با هم اختلاف دارند و هیئت دولت سوریه اولویت را بررسی پرونده مبارزه با تروریسم می‌داند و هیئت مخالف بر بررسی مساله آینده بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و انتقال سیاسی تاکید دارد.

روسیه تلاش می‌کند در خصوص بحران سوریه کنفرانسی را در شهر "سوچی" موسوم به "کنفرانس مردمی سوریه" اواسط نوامبر برگزار کند اما برخی از مخالفان سوریه با آن مخالفت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید