کره‌شمالی: آمریکا از خیال مذاکرات هسته‌ای دست بردارد

کدخبر: ۱۸۹۰۳۴
کره شمالی همزمان با سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به آسیا هرگونه امکان مذاکره با واشنگتن را منتفی دانسته و تهدید به افزایش زرادخانه هسته‌ای خود کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه تور سفرهایش به پنج کشور آسیایی از جمله کره‌ جنوبی را آغاز کرد.

او قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری وارد کره‌ جنوبی شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) در تفسیری نوشت که آمریکا باید متقاعد شود اینکه پیونگ یانگ تسلیم تحریم‌های بین‌المللی شده و سلاح‌های هسته‌ای خود را واگذار کند یک "فکر پوچ" است و ما در مرحله نهایی تکمیل عامل بازدارنده هسته‌ای خود هستیم.

این خبرگزاری تصریح کرد: بهتر است آمریکا دست از خیال باطل درمورد مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با ما بردارد.

در ادامه این مطلب آمده است: شمشیر ارزشمند دفاع شخصی هسته‌ای ما تا زمانی که سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال جمهوری دموکراتیک خلق کره یکبار برای همیشه لغو نشود، هرچه بیشتر تیز خواهد شد.

کاخ سفید اعلام کرد: ترامپ قصد دارد در پارلمان کره‌ جنوبی سخنرانی کرده و خواهان "عزم مشترک در مواجهه با یک تهدید مشترک" شود.

با این حال کره‌ جنوبی نگران است که سفر ترامپ به این کشور در صورتی که او نتواند جلوی لفاظی‌های تند خود را بگیرد وضعیت را بدتر کند.

ترامپ که مذاکرات مستقیم کره شمالی را "اتلاف وقت" خوانده قرار است با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی که اوایل سال جاری میلادی با حمایت از تعامل با پیونگ یانگ به قدرت رسید،‌ دیدار کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید