بیانیه بالفور ماهیت رژیم صهیونیستی و حامیانش را آشکار می سازد

کدخبر: ۱۸۹۰۳۷
رئیس سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی (ماپیم) معتقد است شناساندن تبعات 'بیانیه بالفور' به جهانیان که اکنون صد سال از آن می گذرد، باعث آشکار شدن بیش از پیش ماهیت رژیم صهیونیستی و حامیان آن از جمله انگلستان و آمریکا و حتی همپیمانان منطقه ای سیاست های واشینگتن از جمله عربستان سعودی می شود.

'محمد عظمی عبدالحمید' رئیس سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی (ماپیم) روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بیانیه بالفور نامه‌ای تاریخی بود که صد سال پیش توسط 'آرتور جیمز بالفور' وزیر خارجه وقت بریتانیا، خطاب به 'والتر روتشیلد' سیاستمدار یهودی‌تبار نوشته شد که سرآغاز بی عدالتی علیه مردم فلسطین را رقم زد.

رئیس سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی افزود: این بیانیه که با هدف تایید دولت بریتانیا برای 'ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین' نگاشته شد در واقع چراغ سبز حیات صهیونیست ها بودکه از طریق نسلی کشی فلسطینیان اجرایی شد.

وی گفت که این بیانیه آغازگر ایجاد رژیمی جعلی بود که تلاش کرد موجودیت خود را در منطقه ای ایجاد کند که به مردم مظلوم فلسطین تعلق داشته و از این طریق سرکوب یک قرن مردم فلسطین سندیت یافت.

'محمد عظمی عبدالحمید' تصریح کرد که تاریخ نشان می دهد که در فاصله سالهای 39-1936 قیامهایی توسط فلسطینیان وجود داشت، اما انگلیس و صهیونیست ها این قیام را سرکوب کردند.

وی تاکید کرد که انگلیس با نهادسازی نه تنها به صهیونیست ها قدرت داد، بلکه مجوز کشتار مردم فلسطین را نیز به آنهاارائه کرد و به همین دلیل است که دست این کشور اروپایی به خون هزاران هزار فلسطینی آغشته شده است.

' عبدالحمید' گفت که انگلستان باید از مردم فلسطین عذرخواهی کند و غرامتی را که این ملت در دهه های گذشته پرداخته است به آنها جبران کند.

وی تاکید کرد سازمان ملل تحت فشار آمریکا و انگلیس قرار داد و این دو کشور همراه با همپیمانان خود از جمله عربستان سعودی با حمایت خود از رژیم صهیونیستی باعث تداوم خشونت های این رژیم شده اند.

رئیس سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی تاکید کرد که کشورها باید برای پیشبرد مقابله با رژیم اشغالگر قدس استراتژی داشته باشند.

وی در خصوص نقش ایران به عنوان حامی فلسطین نیز گفت: ایران همواره نه تنها حامی فلسطین بوده بلکه تلاش های بسیاری را به منظور انجام اقدامات جدی برای آزادسازی سرزمین اشغالی انجام داده است.

وی تاکید کرد: نیاز است که ایران با همکاری دیگر کشورها اجازه ندهند دشمنان در اهداف امت اسلامی تفرقه ایجاد کنند.

' عبدالحمید' اقدامات سازمان همکاری اسلامی را برای رفع مسائل جهان اسلام کافی ندانست و خواستار همکاری های دوجانبه و چند جانبه موثرتر کشورهای اسلامی در راستای تحقق اهداف امت اسلام شد.

وی از ایران، ترکیه ، مالزی و اندونزی به عنوان قدرت های بزرگی نام برد که می توانند با یکدیگر در جهت آزادی فلسطین اقدامات مهمی انجام دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید